TÉRMINOS Y CONDICIONES GENERALES DEL CONTRATO ENTRE GROUPON Y EL EMPRESARIO PARA CUPONES DE VIAJES

Este “Acuerdo” se compone de (a) estos Términos y Condiciones Generales, (b) los Términos y Condiciones Especiales y (c) los Términos y Condiciones Adicionales, si los hubiera.

1. Obligaciones de las Partes

1.1 Obligaciones de Groupon

(1) Durante la vigencia de este Acuerdo, el Empresario nombra y autoriza irrevocablemente a Groupon para actuar como su agente con el fin de celebrar contratos para la venta, el suministro o la provisión de la Prestación del Empresario entre el Empresario y el Titular del Cupón, mediante Cupones emitidos por Groupon.

(2) Groupon podrá, basándose en las especificaciones ofrecidas por el Empresario y establecidas en los Términos y Condiciones Especiales, diseñar y publicar anuncios (los “Anuncios”) para Cupones (tal y como se definen abajo).

(3) Cuando la Prestación del Empresario sea un viaje combinado en el sentido de la Directiva (UE) 2015/2302 ("Viaje Combinado"), Groupon deberá, en los Anuncios y en cualquier email de confirmación, proporcionar a los Titulares de los Cupones la información requerida de conformidad con la "Directiva sobre Viajes Combinados" (es decir, la Directiva (UE) 2015/2302, cualquier ley, reglamento y legislación secundaria de implementación nacional, local o regional y sus correspondientes modificaciones), incluso de conformidad con los artículos 5 y 7 de la Directiva sobre Viajes Combinados, siempre que esta información haya sido debidamente puesta a disposición por el Empresario en las especificaciones y en los Términos y Condiciones Especiales. Groupon no será responsable y el Empresario debe eximir de toda responsabilidad a Groupon por la falta de suministro de dicha información o por cualquier inexactitud en la información suministrada, cuando dicha fallo o inexactitud sean imputables al Empresario.

(4) Los anuncios se publicarán durante uno o más periodos de tiempo (“Periodos de Publicación”) y hasta un número máximo de cupones (“Capacidad Total”). La duración del/de los Periodo(s) de Publicación y su relación con la respectiva Capacidad(es) Total(es) se especifica en los Términos y Condiciones Especiales. Tras la finalización de un Período de Publicación los Anuncios podrán mantenerse accesibles a través de un hipervínculo.

(5) Groupon, bajo su propio criterio, decidirá cuándo, dónde y para quién se publican los Anuncios durante el/los Periodo(s) de Publicación.

(6) Por Cupón se entiende un instrumento, ya sea en formato físico o electrónico, que al ser presentado ante el Empresario dentro de un cierto periodo de tiempo (el “Periodo de Canje”), faculta al titular de tal Cupón (el “Titular del Cupón”) a recibir Empresario la Prestación del Empresario.

(7) Por Prestación del Empresario se entiende los bienes y/o servicios especificados en los Términos y Condiciones Especiales.

(8) El Periodo de Canje, tal y como se establece en los Términos y Condiciones Especiales, puede ser:

(a) Fijo, cuando todos los Cupones deben ser presentados al Empresario en una fecha fija, por ejemplo, el 31 de diciembre; o

(b) Relativo a un Periodo de Publicación, cuando el Periodo de Canje del Cupón comienza el primer día del Periodo de Publicación y finaliza tras un determinado periodo de tiempo, por ejemplo, tres meses después; o

(c) Relativo a la compra, cuando el Periodo de Canje del Cupón comienza con su adquisición y finaliza tras un determinado periodo de tiempo, por ejemplo, tres meses después; y

(d) Escalonado, lo que significa que, independientemente de si el Periodo de Canje es fijo o relativo, con respecto a una parte acordada de la Capacidad Total, el fin del Periodo de Canje se pospone por un periodo de tiempo acordado (por ejemplo, para 1/3 de los Cupones la fecha final de canje del 31 de diciembre se retrasa al 31 de enero).

(9) Además de la publicación del Anuncio, Groupon tendrá el derecho a vender y distribuir Cupones como Agente del Empresario.

1.2 Obligaciones del Empresario

(1) El Empresario, y no Groupon, es el único responsable de suministrar la Prestación del Empresario al Titular del Cupón, que incluye, pero no se limita a, la entrega o envío de la Prestación del Empresario, el servicio de atención al cliente, el servicio de postventa y la gestión de devoluciones. El contrato para la venta, el suministro o la provisión de la Prestación del Empresario será en todos los casos entre el Empresario y el Titular del Cupón. El Empresario mantendrá a Groupon libre de cualquier reclamación por parte del Titular del Cupón en lo relativo a la Prestación del Empresario, que incluye, pero no se limita a, las reclamaciones por daños personales, la muerte o daños patrimoniales. Los asuntos que se deriven o se relacionen con la entrega de la Prestación por parte del Empresario al Titular del Cupón no afectan al derecho de Groupon de retener su comisión.

(2) Antes de que Groupon venda Cupones para la Prestación del Empresario, se proporcionará al Empresario una vista previa del Anuncio con el contenido del Anuncio propuesto basado en la información que: (a) haya proporcionado el Empresario(b) esté disponible públicamente en el sitio web y en las cuentas de redes sociales del Empresario; y/o (c) proceda de un tercero. El Empresario revisará esta vista previa del Anuncio y notificará a Groupon si (a) cualquier información de la vista previa del Anuncio es incorrecta; (b) cualquier aspecto del Anuncio propuesto no cumple con cualquier ley o normativa aplicable; o (c) el Empresario no tiene licencia o autorización de otro tipo para utilizar cualquier propiedad intelectual que aparezca en la vista previa del Anuncio.  Las declaraciones, garantías y concesiones del Empresario descritas en los Apartados 2 y 6 se aplicarán a todo el contenido de la vista previa del Anuncio, a menos que el Empresario informe a Groupon de lo contrario antes de que los Cupones se pongan a la venta.  Groupon se reserva el derecho de modificar un Anuncio con posterioridad para mejorar su atractivo o para cumplir con la legislación aplicable.

2. Garantías y declaraciones

2.1 Garantías y declaraciones del Empresario

El Empresario garantiza, declara y asume que:

(a) está autorizado a celebrar este Acuerdo y que este Acuerdo lo firma un representante autorizado del Empresario;

(b) informará inmediatamente por escrito a Groupon de cualquier cambio que pudiera afectar a este Acuerdo;

(c) toda la información ofrecida por el Empresario y descrita en este Acuerdo es exacta, completa y correcta, que incluye, pero no se limita a, la Prestación del Empresario, el descuento o cualquier fecha de envío o plazo de entrega (cuando proceda);

(d) ha obtenido (y obtendrá y mantendrá durante la vigencia de este Acuerdo) todas las licencias, las autorizaciones, los permisos y protecciones financieras y frente a la insolvencia necesarios y relevantes para este Acuerdo y para la Prestación del Empresario. Cuando la Prestación del Empresario sea un Viaje Combinado, esto incluye, entre otros, la protección frente a la insolvencia para reembolsar todos los pagos realizados por el Titular del Cupón en la medida en que los servicios correspondientes dentro del Viaje Combinado no se ejecuten correctamente en caso de insolvencia del Empresario de conformidad con la Directiva sobre Viajes Combinados; 

(e) todos los datos e información aportados por el Empresario a Groupon, así como el comportamiento del Empresario en todo momento, habrá de ser acorde con todas las leyes y normativas aplicables, y cumplir con cualquier directiva, estándar y código de buenas prácticas aplicable;

(f) cuando la Prestación del Empresario sea un Viaje Combinado, cumplirá con todas sus obligaciones como organizador de conformidad con la Directiva sobre Viajes Combinados y dispondrá de todos los permisos, autorizaciones e inscripciones;

(g) en lo referente al canje de los Cupones online (incluyendo el uso de códigos de seguridad y/o Cupones generados por Groupon, el Empresario o un tercero), la página Web del Empresario deberá ser capaz de gestionar y procesar dichos canjes online;

(h) una vez el Titular de un Cupón ha canjeado un cupón con el Empresario, se crea un contrato con respecto a la venta, suministro o provisión de la Prestación del Empresario y el Empresario está obligado a cumplir el contrato;

(i) durante la vigencia de este Acuerdo no se ofrecerá descuento para los productos y/o servicios que constituyan el objeto de la Prestación del Empresario a ningún individuo que no sea el Titular de un Cupón y que lo haya presentado al Empresario;

(j) que el precio especificado en los Términos y Condiciones Especiales como el “precio original” era el precio real de venta de la Prestación antes de la Entrada en Vigor de este Acuerdo; y

(k) cumple con todas las leyes internacionales, de la UE, federales, estatales y locales aplicables y, cualesquiera otras leyes, que incluyen, pero no se limitan a, la Ley de prácticas corruptas en el extranjero de EE. UU. y la Ley antisoborno del Reino Unido, y cualesquiera otras órdenes ejecutivas, normas y reglamentos de aplicación que prohíban dar dinero u otro objeto de valor a un funcionario público extranjero, un funcionario de una organización pública internacional, un partido político extranjero, un funcionario de un partido político extranjero o candidatos a dichos cargos, ya sea directa o indirectamente, con el propósito de influir en la realización de actos y en la toma de decisiones oficiales (incluyendo la omisión de la actuación debida y de la toma de decisiones) con el fin de ayudar a conseguir o conservar un negocio o dirigir un negocio hacia cualquier entidad o influir en cualquier disposición de la ley local y de las políticas y procedimientos de Groupon relacionados con los mismos.

2.2 Garantías y declaraciones de Groupon

(1) Groupon garantiza, declara y asume que ejecutará las obligaciones derivadas de este Acuerdo o en conexión con él con una diligencia y cuidado razonables.

(2) Groupon no garantiza ni asegura que los servicios ofrecidos en o a través de Internet sean ininterrumpidos o libres de error, o que estos servicios den como resultado una ganancia o un beneficio para el Empresario.

3. Exclusión de Responsabilidad

(1) Groupon no excluye o limita ninguna responsabilidad que por imperativo legal no pueda ser excluida o limitada.

(2) Conforme al apartado 3. (1), Groupon no será responsable y el Empresario mantendrá a Groupon totalmente indemne frente a cualquier pérdida directa o indirecta que surja o esté conectada con la ejecución de cualquier Viaje Combinado por parte del Empresario o de cualquier obligación del Empresario como organizador bajo la Directiva sobre Viajes Combinados.

(3) Conforme al apartado 3. (1), Groupon no será responsable de ninguna pérdida indirecta. Además, Groupon no será responsable, ni directa ni indirectamente, de (i) la pérdida de beneficios reales o previstos; (ii) la pérdida de fondo de comercio; o (iii) la pérdida de datos y/o los costes de recuperación de datos.

(4) Conforme a los apartados 3. (1), (2) y (3), la responsabilidad total de Groupon en virtud de este acuerdo, sea cual fuere su origen, en ninguna circunstancia superará el máximo de 5.000 Euros o el importe total acumulado de las Comisiones que Groupon haya recibido en virtud de este Acuerdo.

4. Pago y Condiciones de Pago

4.1 Cobro del Precio del Cupón

Groupon cobrará por la venta de cada Cupón el precio de adquisición de ese Cupón (el “Precio del Cupón”), tal y como se describe en los Términos y Condiciones Especiales. Si se canjea el Cupón (tal y como se define más adelante) con el Empresario Groupon deducirá del Precio del Cupón: (a) su Comisión, tal y como se describe en los Términos y Condiciones Especiales, (b) un porcentaje del Precio del Cupón definido en los Términos y Condiciones Especiales como pago por comisiones administrativas, y (c) el IVA legalmente aplicable respecto a (a) y (b), y remitirá la diferencia (la “Suma a Remitir”) al Empresario.

4.2 Condiciones de pago

(1) El Empresario solo recibirá la Suma a Remitir de los Cupones sobre los cuales el Empresario haya informado a Groupon, en un plazo de 30 días después de finalizado el Periodo de Canje aplicable a ese Cupón (el “Periodo de Notificación”), de que ese Cupón fue canjeado. Groupon remitirá la Suma a Remitir de los Cupones canjeados al Empresario dentro de los 14 días siguientes de haber sido informado del canje del Cupón. Para evitar cualquier duda, Groupon no está obligada de forma alguna a transferir cualquier cantidad (que incluye, pero no se limita a, cualquier Suma a Remitir) al Empresario cuando no se haya canjeado el Cupón o, incluso si ha sido canjeado, el Empresario informa a Groupon de ello después de que haya transcurrido el Periodo de Notificación.

(2) Las partes acuerdan que se considera canjeado un Cupón cuando:

(a) El titular del Cupón ha presentado el Cupón al Empresario dentro del Periodo de Canje;

(b) El Empresario ha entregado la Prestación en su totalidad al Titular del Cupón;

(c) El Empresario ha entregado a Groupon las pruebas de (a) y (b) antes del final del Periodo de Notificación (incluyendo el código de seguridad del Cupón y/o cualquier otra prueba que Groupon pueda solicitar de forma razonable como evidencia de la aportación de la Prestación del Empresario, por ejemplo, si bien no exclusivamente, una confirmación de envío en el caso de envío de objetos tangibles); y  

(d) El Titular del Cupón cuyo Cupón o código de seguridad del Cupón ha sido presentado a Groupon por el Empresario, no ha solicitado a Groupon un reembolso y Groupon no ha realizado un reembolso al Titular del Cupón.

Para evitar dudas, si no se hubiera cumplido con cualquiera de los cuatro requisitos arriba mencionados, no se considerará canjeado el Cupón y Groupon no estará obligado de ninguna manera a pagar al Empresario suma alguna respecto a ese Cupón. 

(3) En caso de que una Prestación incluya una prestación de servicios durante un período de tiempo prolongado (por ejemplo, inscribirse en un gimnasio o recibir varias sesiones de yoga) (“Oferta de Larga Duración”) y en caso de que esa prestación se prolongue más allá del Periodo de Notificación, se dejará sin efecto la cláusula prevista en el apartado 4.2 (2) (b). En su lugar, para Ofertas de Larga Duración, Groupon retendrá el porcentaje recogido en los Términos y Condiciones Especiales del respectivo total de la Suma a Remitir en concepto de garantía hasta que el Empresario haya entregado o enviado en su totalidad la Prestación a todos y cada uno de los Titulares de un Cupón.

(4) Cualquier pago abonado por Groupon a favor del Empresario se entenderá sin perjuicio de cualquier reclamación o derecho que Groupon pueda tener frente al Empresario.

4.3 IVA y Facturas

(1) Groupon será responsable del importe del IVA que, de acuerdo con las leyes aplicables a este Acuerdo, le corresponda a Groupon. El Empresario será responsable del importe del IVA que, de acuerdo con las leyes aplicables a este Acuerdo, le corresponda al Empresario. 

(2) Groupon enviará una factura al Empresario de acuerdo con la legislación aplicable.

(3) El Empresario proporcionará a los Titulares de Cupones una factura de acuerdo con la legislación aplicable.

4.4 Reembolsos

Groupon tiene derecho, pero no la obligación, a realizar un reembolso a cualquier comprador de un Cupón que, a criterio razonable de Groupon, tenga una queja válida sobre la Prestación del Empresario, que incluye, pero no se limita a, su entrega o envío. Si Groupon ya hubiera pagado al Empresario ese Cupón devuelto, Groupon podrá recuperar la cantidad reembolsado del Empresario.

4.5 Compensación

Groupon podrá compensar con cualquier suma pagadera al Empresario cualquier otra suma debida por el Empresario a Groupon (o a un tercero, si tal tercero reclama esa suma a Groupon o, a criterio razonable de Groupon, fuera a hacerlo). El Empresario no tendrá derecho a realizar compensaciones sobre cualquier suma debida por Groupon.

5. Portal del Empresario y Dispositivo de Canje Móvil

5.1 Portal del Empresario

El Portal del Empresario es una herramienta en línea mediante la cual el Empresario puede acceder a información (por ejemplo, los análisis y estadísticas, datos de pago, opiniones del cliente) y enviar datos relativos a los Cupones. Para usar el Portal, el Empresario debe crear una cuenta de usuario en la página Web de Groupon y aceptar las Condiciones de Uso del Portal del Empresario como Términos y Condiciones Adicionales a este Acuerdo. Groupon se reserva el derecho a requerir al Empresario para que use el Portal del Empresario y el Empresario se compromete a hacerlo previa solicitud de Groupon.

5.2 Dispositivo de Canje Móvil

Si Groupon presta al Empresario un Dispositivo de Canje Móvil (el “Dispositivo”), el Empresario se compromete a someterse a sus condiciones de uso, a sus acuerdos de licencia de usuario final, o a cualquier otra disposición que regule su uso establecida por Groupon como Términos y Condiciones Adicionales. El empresario devolverá el Dispositivo tras la resolución de este Acuerdo.

6. Propiedad Intelectual e Industrial y Fotografías

6.1 Licencia sobre la PI por parte del Empresario

El Empresario otorga a Groupon un derecho no exclusivo, a nivel internacional, exento de regalías, gratuito, irrevocable, transferible y susceptible de sublicencias para usar los derechos de propiedad intelectual e industrial registrados y no registrados del Empresario (“PI del Empresario”), y cualquier derecho de propiedad intelectual y/o industrial de terceros entregados por el Empresario a Groupon (“PI de Terceros”), que incluye, pero no se limita a, cualquier texto editado o imágenes. Dicha licencia se concederá con el propósito de (i) permitir a Groupon crear los Anuncios y promocionar la Prestación; y (ii) incluir el logotipo del Empresario en los materiales de marketing de Groupon que hayan sido utilizados para resaltar a los comercios con los que ha trabajado.

6.2 Garantías del Empresario respecto a la PI licenciada

(1) El Empresario garantiza que es titular de los derechos de licencia en relación con los derechos de propiedad intelectual e industrial de terceros (“PI de Terceros”) que aporte o solicite a Groupon que utilice para su inclusión en los Anuncios, y otorga a Groupon el derecho de hacer uso de la PI de Terceros con la única finalidad de permitir a Groupon crear los Anuncios. El Empresario es responsable de cualquier vulneración de la PI de Terceros que pueda tener su origen en los Anuncios.

(2) El Empresario garantiza que la Prestación no infringirá ningún derecho de PI de Terceros.

6.3 PI de Groupon

El Empresario no usará ningún derecho de propiedad intelectual o industrial de Groupon ni preparará ninguna obra derivada basándose en aquellos.

6.4 Garantías del Empresario respecto a las fotografías

El Empresario garantiza que todas las personas que aparezcan en las imágenes que formen parte de derechos de PI del Empresario o de la PI de Terceros han otorgado (o si tienen 18 años o menos, sus padres o tutores han otorgado) el consentimiento necesario para permitir que Groupon use dichas imágenes en los Anuncios.

7. Confidencialidad y Privacidad

7.1 Este Acuerdo

El Empresario se compromete a mantener en la más absoluta confidencialidad las condiciones de este Acuerdo, todo su contenido y toda la información que ha obtenido sobre el negocio de Groupon, que incluye, pero no se limita a, las finanzas, la tecnología y los asuntos de Groupon.

7.2 Datos del Titular del Cupón

A los efectos de esta apartado 7.2, los términos "Responsable del Tratamiento", "Datos Personales", "Brecha de Seguridad" y "Autoridad de Control" tendrán el mismo significado que el previsto en el Reglamento (UE) de la Unión Europea 2016/679. Groupon, sus entidades filiales y el Empresario tienen la condición, separadamente, de Responsables del Tratamiento de todos los Datos Personales de los Titulares de los Cupones. Cuando Groupon (o una entidad filial o cualquier tercero) ponga a disposición del Empresario datos personales de los Titulares de los Cupones, el Empresario deberá tratar los datos personales de los Titulares de los Cupones para cumplir con sus obligaciones en relación con la Prestación ofrecida, y en caso de que no fuera esta la finalidad del tratamiento, dicho tratamiento solo podría llevarse a cabo si la finalidad en cuestión no fuese incompatible con las finalidades previstas en la Declaración de Privacidad para clientes de Groupon, disponible en https://www.groupon.es/legal/privacy-policy. El Empresario es responsable de comprobar si hay actualizaciones de la Declaración de Privacidad para Titulares del Cupón de Groupon que pudiesen afectar a su utilización de los Datos Personales.  El Empresario deberá asegurarse de que en todo momento cumple totalmente con todas las leyes y normas aplicables (incluyendo, entre otras, el Reglamento (UE) de la Unión Europea 2016/679), y que no llevará a cabo ninguna acción sobre los Datos Personales de los Titulares de los Cupones que pudiera implicar un incumplimiento de dicha normativa aplicable por parte de Groupon. El Empresario deberá aplicar y cumplir con medidas de seguridad razonables, incluyendo, si bien no limitándose a, las medidas de seguridad establecidas por la legislación aplicable, en la gestión de los Datos Personales de los Titulares de los Cupones. En caso de que se produzca una Brecha de Seguridad en los sistemas del Empresario que afecte a los Datos Personales de los Titulares de los Cupones, el Empresario informará a Groupon de dicha Brecha de Seguridad, reclamación o comunicación sin dilación indebida, y en cualquier caso dentro del plazo de 48 horas. El Empresario deberá adoptar las medidas necesarias para mitigar los efectos que la citada Brecha de Seguridad pueda tener en los Titulares de los Cupones afectados, y deberá cooperar con Groupon en la gestión de dicha Brecha de Seguridad. En caso de que Groupon o el Empresario recibiesen una reclamación de un Titular del Cupón en relación con la utilización de sus Datos Personales por parte del Empresario, o en caso de que Groupon o el Empresario recibiesen una comunicación procedente de una Autoridad de Control en lo concerniente a la utilización por su parte de los Datos Personales de un Titular del Cupón, el Empresario informará a Groupon antes de dar respuesta a tal reclamación o solicitud, o adoptará todas las medidas que sean razonables para asistir a Groupon en la tarea de dar respuesta a dicha solicitud, según proceda.

7.3 Declaración de Privacidad para Empresarios

Al firmar este Acuerdo el Empresario reconoce haber leído y entendido la Declaración de Privacidad de Groupon para Empresarios, disponible en https://www.groupon.es/merchant/data-privacy.

7.4 Comprobación de antecedentes

(1) Groupon se reserva el derecho a realizar comprobaciones generales y específicas sobre la situación financiera y crediticia del Empresario, así como averiguaciones relacionadas con la solvencia del Empresario y de ciertas personas físicas y/o jurídicas que trabajen con y/o para el Empresario. Dichas comprobaciones y averiguaciones se realizarán de conformidad con lo dispuesto en la Declaración de Privacidad de Groupon para Empresarios. El Empresario se compromete a cooperar con las solicitudes razonables por parte de Groupon para llevar a cabo estas comprobaciones.

(2) El Empresario admite que Groupon podrá grabar las llamadas telefónicas con el Empresario para fines de control de calidad y de formación.

8. Vigencia y Resolución

8.1 Vigencia

(1) Este Acuerdo se resolverá cuando el periodo para realizar los pagos, tal y como se establece en los apartados 4.2 (1) y (3), haya transcurrido para el último Periodo de Publicación cubierto por este Acuerdo.

(2) En el caso de que el Periodo de Publicación no tuviera una fecha de finalización fija, cada una de las partes podrá rescindir este Acuerdo con un preaviso por escrito de 1 mes.

8.2 Resolución en caso de Incumplimiento Material

(1) Sin perjuicio de cualquier otro derecho o recurso disponible para ello, cualquiera de las partes podrá resolver este Acuerdo con efecto inmediato notificándolo a la otra parte por escrito si:

(a) la otra parte incurre en un incumplimiento material de este Acuerdo y tal incumplimiento bien no puede ser subsanado o bien, si la subsanación fuera posible, no se hubiera hecho en 10 días desde la solicitud por escrito de subsanación; o

(b) la otra parte comienza a negociar con cualquier clase de acreedores un cambio respecto a una reestructuración de sus deudas, se resuelve que la otra parte entre en liquidación, o se le asigna un administrador a la otra parte.

(2) Sin perjuicio del resto de los derechos que asistan a Groupon por este contrato o por la legislación vigente, si el Empresario incurriera en un incumplimiento material o en incumplimientos persistentes de este Acuerdo, incluyendo, si bien no limitándose a, sus deberes conforme al apartado 1.2, Groupon podrá suspender el cumplimiento de sus obligaciones derivadas de este Acuerdo hasta el momento en que esta situación sea subsanada.

8.3 Acumulación de Derechos y Obligaciones

La resolución de este Acuerdo conforme a sus condiciones no afectará a los derechos o responsabilidades acumulados por las partes en el momento de la resolución y no tendrá efecto sobre: (a) la validez de los Cupones ya vendidos antes de la resolución; o (b) las obligaciones del Empresario de proporcionar la Prestación con respecto a tales Cupones.

8.4 Subsistencia

Cualquier disposición de este Acuerdo que expresa o implícitamente esté destinada a entrar en vigor o seguir siendo vigente durante o después de la resolución de este Acuerdo, incluyendo, si bien no limitándose a, los apartados (7), 1.2, 3, 4, 6, 7.1, 7.2, 8.3, 8.4, 9 y 10 continuará en pleno vigor y efecto indefinidamente.

9. Indemnización

(1) El Empresario se compromete a defender, indemnizar y mantener indemnes a Groupon, sus entidades afiliadas y relacionadas, y a cualquiera de sus respectivos directores, consejeros, agentes y empleados, de y ante cualquier reclamación, proceso judicial, investigación, sanción, daños, pérdidas o gastos (que incluyen, pero no se limitan a, los costes razonables de defensa jurídica) que deriven de o se relacionen con cualquiera de los siguientes casos:

(a) cualquier reclamación de las autoridades tributarias competentes sobre obligaciones fiscales del Empresario que deriven de la emisión, venta o canje de un Cupón;

(b) cualquier reclamación de un Titular de un Cupón u otra parte que derive de o se relacione con la Prestación del Empresario (o cualquier bien y/o servicio real o supuestamente ofertado respecto a, o en conexión con un Cupón) o cualquier otro bien y/o servicio ofrecido por el Empresario, que incluye, pero no se limita a, reclamaciones por daños personales, muerte, o daños materiales;

(c) cualquier reclamación o multa impuesta por un organismo público o regulador que derive de (i) incumplimiento de una ley aplicable por parte del Empresario; (ii) la presentación de información falsa o confusa por parte del Empresario; o (iii) la no presentación de la Prestación tal y como se describe por parte del Empresario;

(d) cualquier incumplimiento (o incumplimiento alegado) de los apartados 6, 7.1 o 7.2; y

(e) cualquier incumplimiento (o presunto incumplimiento) de las obligaciones del Empresario como organizador bajo la Directiva sobre Viajes Combinados.

(2) El Empresario se compromete a indemnizar a Groupon por las pérdidas que puedan surgir de cada situación en la que el Empresario ofrezca al Titular del Cupón la Prestación del Empresario por el Precio del Cupón o a un precio menor sin necesidad de disponer de un Cupón, después de ser contactado por el Titular del Cupón en un intento de canjear su Cupón.

10. Varios

(1) Este acuerdo contiene todas las condiciones acordadas entre las Partes en cuanto a su objeto y sustituye y excluye a cualquier acuerdo, compromiso o arreglo anterior entre las partes, ya fuera oral o escrito.

(2) Ningún término o condición, u otro documento que se presente, se proponga o se estipule por el Empresario será vinculante entre las partes en lo relativo a la transacción establecida en este Acuerdo, salvo que Groupon lo acuerde expresamente por escrito.

(3) Puede ser corregido o modificado este Acuerdo solo mediante mutuo acuerdo por escrito de los representantes autorizados de las partes.

(4) Ninguna renuncia por parte de Groupon con respecto a cualquier vulneración o incumplimiento de las disposiciones de este Acuerdo será considerada como una renuncia a tales disposiciones o al derecho de Groupon a seguir aplicando tales disposiciones, o cualquier otra disposición contenida en este Acuerdo.

(5) Nada en este acuerdo será interpretado para crear una joint venture, asociación, franquicia o, excepto en la medida expresamente prevista en este Acuerdo, relación de agencia entre las partes.

(6) Los encabezamientos y los apartados de este Acuerdo sirven solo de ayuda y no forman parte de este Acuerdo y no afectarán a su interpretación.

(7) El Empresario no está autorizado a ceder o transferir sus derechos u obligaciones derivados del presente Acuerdo, por efecto de la ley o de otro modo, sin el consentimiento previo por escrito de Groupon. Groupon está autorizado a ceder o transferir este Acuerdo o cualquiera de sus derechos comprendidos en el mismo a cualquier filial presente o futura, o en virtud de una fusión, consolidación, reorganización o venta de todos o sustancialmente todos los bienes o negocios, o por efecto de la ley, sin notificar al Empresario.

(8) Si este acuerdo tuviera forma electrónica, las partes se comprometen a usar un servicio de firma electrónica para firmar este Acuerdo; además las partes acuerdan que el uso de una firma electrónica tendrá la misma fuerza y efectos legales que una firma manuscrita, y no se negará su validez legal por el mero hecho de que la firma sea electrónica.

(9) Si cualquier disposición de este Acuerdo fuera considerada inválida o inaplicable, no se verán afectadas ni la validez ni la aplicabilidad del resto de las disposiciones de este Acuerdo. Tal disposición inválida o inaplicable será reemplazada por una disposición válida y aplicable que más se acerque al efecto económico contemplado en la disposición inválida o inaplicable.

(10) Este Acuerdo se regirá y se interpretará conforme a la legislación Suiza, sin perjuicio de sus normas de conflicto o elección de ley. Para cualquier disputa serán exclusivamente competentes los tribunales de Zúrich.

(11) La Fecha de Entrada en Vigor de este Acuerdo será la fecha en la que el último, Groupon o el Empresario, haya firmado este Acuerdo o haya indicado su consentimiento de otro modo.

 

Información adicional

Groupon tiene la obligación de proporcionar al Empresario cierta información adicional, como se indica a continuación:

1. Groupon puede optar por suspender o cancelar las promociones de la Prestación del Empresario. Esto puede deberse a cualquiera de los siguientes factores:

(a) Cierre de la empresa del Empresario;

(b) Porcentaje elevado de reembolsos;

(c) Porcentaje elevado de quejas de los clientes;

(d) Baja satisfacción de los clientes;

(e) El Empresario se niega a canjear los Cupones;

(f) El Empresario incumple este Acuerdo;

(g) Quejas muy graves de parte de los clientes, como denuncias de actos de violencia;

(h) El Empresario tiene todo reservado;

(i) Acusaciones de infracción de la propiedad intelectual;

(j) Groupon no está vendiendo tantos Cupones como se esperaba; o

(k) Groupon considera que la promoción ya no es comercialmente viable.

2. Groupon o sus afiliados pueden promover la Prestación del Empresario a través de editores terceros inscritos en la red de Groupon o en una red de terceros. Esto puede incluir la exposición en:

(a) Páginas web de “cashback”;

(b) Páginas web de cupones;

(c) Blogs y otras páginas web de contenido centrados en temas específicos;

(d) Correos electrónicos enviados a bases de datos de terceros; y/o

(e) “Influencers” en plataformas como Instagram.

Las Prestaciones del Empresario relacionadas con productos también pueden aparecer en páginas web de comparación de precios.

3. Los factores principales que determinan el ranking de los Anuncios en groupon.es son los siguientes:

(a) Calidad prevista de una Prestación de un Empresario, basada en la categoría, el precio, el descuento y el rendimiento de ofertas similares de otros empresarios;

(b) Calidad de la Prestación del Empresario, basada en las visitas y las ventas;

(c) Personalización basada en datos específicos del cliente, incluyendo las compras anteriores, el historial de búsqueda y otros datos sobre el comportamiento, que ayudan a determinar la relevancia de la Prestación del Empresario para el cliente; y

(d) Estrategias sobre la posibilidad de maximizar la promoción de las Prestaciones del Empresario que se esperan que se conviertan satisfactoriamente o de analizar el rendimiento de las Prestaciones del Empresario.

Groupon determinó que estos serían los principales factores según su relevancia para asegurar que los clientes estén más expuestos a las ofertas que les podrían interesar.

4. Datos personales: Groupon tiene acceso a los datos personales de los clientes de acuerdo con la declaración de privacidad a la que se hace referencia en la Sección 7.2 anterior, que también establece las condiciones en las que los datos personales de los clientes pueden ser proporcionados al Empresario. Groupon tiene acceso a los datos personales del Empresario, y el Empresario tiene derecho a acceder a dichos datos, de acuerdo con la declaración de privacidad mencionada en la Sección 7.3 anterior. Ambas declaraciones de privacidad plantean las situaciones en las que Groupon puede proporcionar los datos personales de los clientes y Empresarios a terceros.

5. Datos no personales: Los datos no personales del Empresario recopilados por Groupon consisten en datos de contacto específicos de la empresa. El Empresario puede solicitar una copia de dicha información a Groupon.

6. Los Empresarios que deseen presentar una queja a Groupon pueden hacerlo a través del Portal del Empresario. El equipo de Atención a Empresas de Groupon gestionará la queja o la trasladará a otro equipo para que se encargue de ella si fuese necesario.  Un representante de Groupon responderá al Empresario e intentará resolver la queja siempre que sea posible. 

7. En caso de que Groupon y el Empresario no puedan resolver una disputa, Groupon está dispuesto a recurrir al siguiente servicio de mediación: https://e-pom.eu.  

 

GROUPON MERCHANT CONTRACT GENERAL TERMS AND CONDITIONS FOR TRAVEL VOUCHERS

This “Agreement” is comprised of (a) these General Terms and Conditions, (b) the Special Terms and Conditions, and (c) the Additional Terms and Conditions, if any.

1. Parties‘ Obligations

1.2 Groupon’s Obligations

(1) During the term of this Agreement, the Merchant irrevocably appoints and authorizes Groupon to act as its agent for the purpose of concluding contracts for the sale, supply or provision of the Merchant Offering between the Merchant and the Voucher Holder by means of Vouchers issued by Groupon.

(2) Groupon shall, based on the specifications provided by the Merchant and set out in the Special Terms and Conditions, design and publish advertisements (the “Advertisements”) for Vouchers (as defined below).

(3) Where the Merchant Offering is a package within the meaning of Directive (EU) 2015/2302 ("Travel Package"), Groupon shall, in the Advertisement and any email confirmation, provide Voucher Holders with the information required  to be provided pursuant to the "Package Travel Directive" (meaning Directive (EU) 2015/2302, any national and local or regional implementing laws, regulations and secondary legislation, as amended from time to time), including pursuant to Articles 5 and 7 of the Package Travel Directive, provided that such information has been made available by the Merchant in the specifications and set out in the Special Terms and Conditions. Groupon shall not be liable and the Merchant must hold Groupon fully harmless for any failure to provide such information or any inaccuracy in the information provided, where such failure or inaccuracy is attributable to the Merchant.

(4) The Advertisements shall be published for one or more periods of time (“Feature Periods”) and up to a maximum of number of Vouchers (the “Cap”). The length of the Feature Period(s) and their relationship to the respective Cap(s) are specified in the Special Terms and Conditions. Following the end of a Feature Period, the Advertisements may remain accessible via a hyperlink.

(5) Groupon, in its sole discretion, shall decide when, where and to whom the Advertisements are published during the Feature Period(s).

(6) Voucher shall mean an instrument, in either physical or electronic form, which, when presented to the Merchant within a certain period of time (the “Redemption Period”), shall entitle the holder of such Voucher (the “Voucher Holder”) to receive the Merchant Offering from the Merchant.

(7) Merchant Offering shall mean the goods and/or services specified in the Special Terms and Conditions.

(8) The Redemption Period, as set out in the Special Terms and Conditions, may be:

(a) Fixed, where all the Vouchers must be presented to the Merchant by a fixed date (e.g. December 31); or

(b) Relative to Feature Period, where the Redemption Period of the Voucher begins on the first day of the Feature Period and ends a certain period of time (e.g. three months) afterwards; or

(c) Relative to purchase, where the Redemption Period of the Voucher begins with its purchase and ends a certain period of time (e.g. three months) afterwards; and

(d) Staggered, which means that, irrespective of whether the Redemption Period is fixed or relative, for an agreed upon portion of the Cap, the end of the Redemption Period is postponed by an agreed upon period of time (e.g. for 1/3 of the Vouchers the final date for redemption of December 31 is postponed to January 31).

(9) In addition to the Advertisement, Groupon shall have the right to sell and distribute the Vouchers as the Merchant’s agent.

1.2 Merchant’s Obligations

(1) The Merchant – not Groupon – is solely responsible for providing the Merchant Offering to the Voucher Holder including, but not limited to, the supply or delivery of the Merchant Offering, customer service, after-sales-service and return management. The contract for the sale, supply or provision of the Merchant Offering will in all cases be between the Merchant and the Voucher Holder. The Merchant holds Groupon free from any possible claims of the Voucher Holder regarding the Merchant Offering, including, but not limited to, claims of personal injury, death or property damage. Issues arising out of or related to the supply of the Merchant Offering by the Merchant to Voucher Holders do not affect Groupon’s right to retain its Success Fee.

(2) Prior to Groupon selling Vouchers for the Merchant Offering, Merchant will be provided with a preview of the Advertisement containing the content of the proposed Advertisement based on information that: (a) Merchant has provided; (b) is publicly available on Merchant's website and social media accounts; and/or (c) is sourced from a third party. Merchant shall review this Advertisement preview and notify Groupon if: (x) any of the information on the Advertisement preview is incorrect; (y) anything about the proposed Advertisement does not comply with any applicable laws or regulations; or (z) Merchant is not licensed or otherwise authorised to use any intellectual property featured in the Advertisement preview.  The Merchant's representations, warranties and grants described in Sections 2 and 6 will apply to all content in the Advertisement preview unless the Merchant informs Groupon otherwise before the Vouchers are made available for sale.  Groupon may subsequently amend an Advertisement to improve its appeal or to comply with applicable law. 

2. Warranties and Representations

2.1 Merchant’s Warranties and Representations
The Merchant warrants, represents and undertakes that:

(a) it is authorised to enter into this Agreement and that this Agreement is signed by an authorised representative of the Merchant;

(b) it shall inform Groupon in writing immediately of any change that could affect this Agreement;

(c) all information provided by the Merchant and set out in this Agreement is accurate, complete and correct, including, but not limited to, the Merchant Offering, the discount or any shipping dates or delivery timeframes (if applicable);

(d) it has obtained (and shall obtain and maintain throughout the term of this Agreement) all necessary licenses, consents, permissions and financial and insolvency protections relevant to this Agreement and to the Merchant Offering. Where the Merchant Offering is a Travel Package, this includes, without limitation, insolvency protection to refund all payments made by the Voucher Holders insofar as the relevant services within the Travel Package are not properly performed in the event of the Merchant's insolvency, held in a form compliant with the Package Travel Directive, as well as, where the Merchant is established in Italy, the insurance for breach of contract or other equivalent protection obtained under the laws of other EU Member States;

(e) all data and information provided by the Merchant to Groupon shall (and the Merchant’s behaviour shall at all times) be in compliance with all applicable laws and regulations and in accordance with any guidelines, standards and relevant codes of practice;

(f) where the Merchant Offering is a Travel Package, it complies with all obligations as an organiser under the Package Travel Directive and holds all relevant permits, authorisations and registrations;

(g) in respect of the redemption of Vouchers online (including the use of Voucher and/or security codes generated by Groupon, the Merchant or a third party), the Merchant’s website shall be capable of handling and processing such online redemption;

(h) once a Voucher Holder has redeemed a Voucher with the Merchant, a contract is created in respect of the sale, supply, or provision of the Merchant Offering and the Merchant is obliged to fulfil the contract;

(i) during the term of this Agreement it shall not give any individuals other than a Voucher Holder who has presented a Voucher to the Merchant a discount for the products and/or services which constitute the Merchant Offering;

(j) the price specified in the Special Terms and Conditions as the “original price” was the actual selling price of the Merchant Offering prior to the Effective Date of this Agreement; and

(k) it complies with all applicable international, federal, state, local and other laws, including but not limited to the U.S. Foreign Corrupt Practices Act and UK Bribery Act, and any and all executive orders and rules and regulations issued thereunder that prohibit providing a payment of money or anything of value to a foreign government official, public international organisation official, foreign political party, foreign political party official or candidates for such offices, either directly or indirectly, for the purpose of influencing official acts and decisions (including failures to act and decide) in order to assist in obtaining or retaining business or directing business to any entity and any provisions of local law and Groupon's policies and procedures related thereto.

2.2 Groupon’s Warranties and Representations

(1) Groupon warrants, represents and undertakes that it will execute its obligations arising under or in connection with this Agreement with reasonable care and skill.

(2) Groupon does not warrant or guarantee that services offered on or through the Internet will be uninterrupted or error-free or that its services will result in any revenue or profit for the Merchant.

3. Exclusion of Liability

(1) Groupon does not exclude or limit any liability that cannot be excluded or limited by applicable law.

(2) Subject to section 3. (1), Groupon shall not be liable and the Merchant must hold Groupon fully harmless for any direct or indirect loss arising out of or in connection with the performance of any Travel Package by the Merchant or any obligations that rest with the Merchant as an organiser under the Package Travel Directive.

(3) Subject to section 3. (1), Groupon shall not be liable for any indirect loss. Further, Groupon shall not be liable, whether directly or indirectly, for (i) loss of actual or anticipated profits; (ii) loss of goodwill; or (iii) loss of data and/or the costs of restoration of data.

(4) Subject to sections 3. (1), (2) and (3), Groupon’s total liability under this Agreement, howsoever arising, shall in no circumstances exceed the greater of 5.000 € or the cumulative total amount of the Success Fee Groupon has received under this Agreement.

4. Payment and Payment Terms

4.1 Voucher Price Collection

Groupon shall collect from the sale of each Voucher the purchase price of such Voucher (the “Voucher Price”) as set out in the Special Terms and Conditions. If the Voucher is redeemed (as defined below) with the Merchant Groupon shall deduct from the Voucher Price: (a) its Success Fee, as set out in the Special Terms and Conditions, (b) a percentage of the Voucher Price defined in the Special Terms and Conditions as payment for administrative fee, and (c) any legally applicable VAT in respect of (a) and (b), and remit the balance (the “Remittance Amount”) to the Merchant.

4.2 Payment Terms

(1) The Merchant shall receive the Remittance Amount only for Vouchers where the Merchant has informed Groupon, within 30 days following the end of the Redemption Period applicable to that Voucher (the “Notice Period”), that such Voucher was redeemed. Groupon shall remit the Remittance Amount for redeemed Vouchers to the Merchant within 14 days after it has been informed of the redemption of the Voucher. For the avoidance of doubt, Groupon is under no obligation to transfer any amounts (including, but not limited to, any Remittance Amount) to the Merchant where a Voucher is not redeemed or, even if redeemed, the Merchant informs Groupon of the same after expiry of the Notice Period.

(2) The parties agree that a Voucher is redeemed when:

(a) The Voucher Holder has presented the Voucher to the Merchant within the Redemption Period;

(b) The Merchant has delivered the Merchant Offering in full to the Voucher Holder;

(c) The Merchant has provided to Groupon evidence of (a) and (b) prior to the end of the Notice Period (including the Voucher security code and/or other evidence Groupon may reasonably request as proof of the provision of the Merchant Offering, for example, but not limited to, a delivery confirmation in case of delivery of physical goods); and

(d) The Voucher Holder whose Voucher or Voucher’s security code the Merchant has submitted to Groupon has not asked Groupon for a refund and Groupon has not given the Voucher Holder a refund.

For the avoidance of doubt, if any of the above four described requirements are not met, a Voucher is not redeemed and Groupon is under no obligation to pay the Merchant any amount in respect of that Voucher.

(3) In the event of a Merchant Offering which comprises the provision of services over an extended period of time (for example, a gym membership or multiple yoga sessions) ("Long-Term-Deal") and in the event such provision extends beyond the Notice Period, the condition set out in section 4.2 (2) (b) shall be waived. Instead, for each Long-Term-Deal, Groupon shall withhold the percentage set out in the Special Terms and Conditions of the respective total Remittance Amount as security until the Merchant has delivered or provided the Merchant Offering in full to each and every Voucher Holder.

(4) Any payment made by Groupon to the Merchant shall be without prejudice to any claims or rights which Groupon may have against the Merchant.

4.3 VAT and Invoices

(1) Groupon shall be liable for the amount of VAT which, under the laws applicable to this Agreement, shall accrue to Groupon. The Merchant shall be liable for the amount of VAT which, under the laws applicable to this Agreement, shall accrue to the Merchant. 

(2) Groupon shall send an invoice to the Merchant in compliance with applicable law.

(3) The Merchant shall provide Voucher Holders with an invoice in compliance with applicable law.

4.4 Refunds
Groupon has the right, but not the obligation, to refund any buyer of a Voucher who, in Groupon’s reasonable opinion, has a valid complaint about the Merchant Offering, including, but not limited to, its supply or delivery. If Groupon has already paid the Merchant in respect of such refunded Voucher, Groupon may recover the refunded amount from the Merchant.

4.5 Set-off
Groupon may set off against any amounts payable to the Merchant any amount owed by the Merchant to Groupon (or to a third party, if such third party claims such amount from Groupon or, in Groupon’s reasonable opinion, will likely do so). The Merchant shall not have the right to set off any amounts owed by Groupon.

5. Merchant Centre and Mobile Redemption Device

5.1 Merchant Centre

The Merchant Centre is an on-line tool whereby the Merchant may access information (e.g. analytics and statistics, payment data, customer feedback) and submit data related to Vouchers. In order to use the Merchant Centre, the Merchant must register an account on Groupon’s website and accept the Terms of Use of the Merchant Centre as Additional Terms and Conditions to this Agreement. Groupon reserves the right to require the Merchant to use the Merchant Centre and the Merchant agrees to do so upon Groupon’s request.

5.2 Mobile Redemption Device

If Groupon lends the Merchant a Mobile Redemption Device (the “Device”), the Merchant agrees to be bound by the terms of use, end user license agreements, or other provisions governing its use provided by Groupon as Additional Terms and Conditions. The Merchant shall return the Device following termination of this Agreement.

6. Intellectual Property and Photographs

6.1 Licensing of IP by the

The Merchant grants to Groupon a non-exclusive, worldwide, royalty free, paid-up, irrevocable, transferable and sub-licensable right to use the Merchant’s registered and un-registered intellectual property rights (“Merchant IP”), and any third party’s intellectual property rights supplied by the Merchant to Groupon (“Third Party IP”), including, but not limited to, any editorial text or images. Such license shall be granted for the purpose of (i) enabling Groupon to create the Advertisements and promote the Merchant Offering; and (ii) including the Merchant’s logo in Groupon’s marketing materials used for highlighting merchants it has worked with. 

 6.2 Merchant’s Warranties regarding IP

(1) The Merchant warrants that it owns licensing rights related to any third party’s intellectual property (“Third Party IP”) that it provides or asks Groupon to use for inclusion in the Advertisements, and it grants Groupon the right to use the Third Party IP for the sole purpose of enabling Groupon to create the Advertisements. The Merchant is liable for any breach of Third Party IP that is caused by the Advertisements.

(2) The Merchant warrants that the Merchant Offering shall not infringe any Third Party IP.

6.3 Groupon’s IP

The Merchant shall not use any of Groupon’s intellectual property rights or prepare any derivative work based thereon.

6.4 Merchant’s Warranties Regarding Photographs

The Merchant warrants that all persons appearing in images that make up Merchant IP or Third Party IP have given (or, if any are 18 or under, their parent or guardian has given) such consent as is necessary to allow Groupon to use such images in the Advertisements.

7. Confidentiality and Privacy

7.1 This Agreement

The Merchant agrees to keep strictly confidential the terms of this Agreement, all of its contents and all information that it obtained about Groupon’s business, including, but not limited to, the finances, technology and affairs of Groupon.

7.2 Voucher Holder Data

Within this section 7.2, the terms "Controller", "Personal Data", "Personal Data Breach" and "Supervisory Authority" shall have the same meanings as are set out in European Union Regulation (EU) 2016/679. Groupon, its affiliated entities and the Merchant are each a separate Controller of all Personal Data about Voucher Holders. Where Groupon (or an affiliated entity or other third party) makes personal data about Voucher Holders available to the Merchant, the Merchant shall use the personal data of Voucher Holders to fulfil its obligations in connection with the Merchant Offering, and otherwise only for purposes which are not incompatible with the purposes set out in the Groupon customer Privacy Statement at https://www.groupon.es/legal/privacy-policy. The Merchant is responsible for checking for any updates to Groupon’s customer Privacy Statement that could affect its use of the Personal Data. The Merchant shall ensure that at all times it is complies in full with all applicable laws and regulations (including but not limited to European Union Regulation (EU) 2016/679), and that it implements and complies with reasonable security measures, including, but not limited to, such security measures as prescribed by applicable law, in the handling of any personal data of Voucher Holders. In the event of a Personal Data Breach affecting any Personal Data of Voucher Holders on the Merchant's systems, the Merchant will inform Groupon without undue delay, and in any event within 48 hours, of such Personal Data Breach, complaint or communication, shall take all steps necessary to mitigate the effects of such Personal Data Breach on affected Voucher Holders, and shall comply any reasonable instructions from Groupon which relate to the Merchant's response to the Personal Data Breach. In the event that the Groupon or Merchant receives a complaint from a Voucher Holder about the Merchant's use of their Personal Data, or in the event that Groupon or the Merchant receives a communication from a Supervisory Authority regarding their use of Personal Data relating to a Voucher Holder, the Merchant will inform Groupon before responding to such complaint or request, or will take all reasonable steps to assist Groupon in responding to that request, as appropriate.

7.3 Merchant Privacy Statement

By signing this Agreement the Merchant acknowledges it has read and understood Groupon’s Merchant Privacy Statement at https://www.groupon.es/merchant/data-privacy.

7.4 Background Checks

(1) Groupon reserves the right to make general and specific credit and financial checks and credit-related enquiries about the Merchant and certain individuals and/or legal entities working with and/or for the Merchant, which will be carried out as described in Groupon's Merchant Privacy Statement. The Merchant agrees to co-operate with Groupon’s reasonable requests in respect of conducting these checks.

(2) The Merchant acknowledges that Groupon may record phone calls with the Merchant for quality assurance and training purposes.

8. Term and Termination

8.1 Term

(1) This Agreement ends when the period for making payments, as set out in sections 4.2 (1) and (3), has expired for the last Feature Period covered by this Agreement.

(2) In the event the Feature Period does not have a fixed end date, each party may terminate this Agreement with one month's written notice.

8.2 Termination in Case of Material Breach

(1) Without affecting any other right or remedy available to it, either party may terminate this Agreement with immediate effect by giving notice in writing to the other party if:

(a) the other party commits a material breach of this Agreement and such breach either cannot be remedied or, where remedy is possible, is not remedied within 10 days after a written request to do so; or

(b) the other party commences negotiations with any class of creditors about re-scheduling its debts, an order is made for the other party to be wound up, or an administrator is appointed over the other party.

(2) Without prejudice to Groupon’s other rights hereunder or at law, if the Merchant commits a material breach or persistent breaches of this Agreement, including, but not limited to, its duties under section 1.2, Groupon may suspend its performance under this Agreement until such time as the same are remedied.

8.3 Accrual of Rights and Obligations

Termination of this Agreement in accordance with its terms shall not affect the accrued rights or liabilities of the parties at the date of termination and shall have no effect on: (a) the validity of Vouchers already sold prior to termination; or (b) the Merchant’s obligations to provide the Merchant Offering in respect of such Vouchers.

8.4 Survival
Any provision of this Agreement which expressly or by implication is intended to come into or continue in force on or after termination of this Agreement, including, but not limited to, sections 1.2, 2, 3, 4, 6, 7.1, 7.2, 8.3, 8.4, 9 and 10 shall remain in full force and effect indefinitely.

9. Indemnification

(1) The Merchant agrees to defend, indemnify and hold Groupon, its affiliated and related entities, and any of its respective officers, directors, agents and employees, harmless from and against any claims, lawsuits, investigations, penalties, damages, losses or expenses (including, but not limited to, reasonable attorneys’ fees and costs) arising out of or relating to any of the following:

(a) any claim by the relevant tax authorities for the tax obligations of the Merchant arising from the issuance, sale or redemption of a Voucher;

(b) any claim by a Voucher Holder or anyone else arising out of or in connection with the Merchant Offering (or any goods and/or services actually or purportedly offered in respect of or in connection to a Voucher) or any other goods and/or services offered by the Merchant, including, but not limited to, claims for personal injury, death, or property damages;

(c) any claim or fine imposed by a public or regulatory body arising out of (i) a breach of applicable law by the Merchant; (ii) the provision of false or misleading information by the Merchant; or (iii) the Merchant not providing the Merchant Offering as described;

(d) any breach (or alleged breach) of sections 6, 7.1 or 7.2.; and

(e) any breach (or alleged breach) of the Merchant's obligations as an organiser under the Package Travel Directive.

(2) The Merchant agrees to indemnify Groupon for losses arising from each occasion that the Merchant offers a Voucher Holder the Merchant Offering at the Voucher Price or lower without the need for a Voucher, following contact from a Voucher Holder attempting to redeem their Voucher.

10. Miscellaneous

(1) This Agreement contains all the terms agreed between the parties regarding its subject matter and supersedes and excludes any prior agreement, understanding or arrangement between the parties, whether oral or in writing.

(2) No terms and conditions or other document submitted, proposed or stipulated by the Merchant shall be binding between the parties in respect of the transaction set out in this Agreement, unless expressly agreed to in writing by Groupon.

(3) This Agreement may be amended or modified only by mutual written agreement of authorised representatives of the parties.

(4) No waiver by Groupon of any violation or default in performance of the provisions of this Agreement shall be deemed a waiver of such provisions or the right of Groupon to thereafter enforce such provisions, or any other provisions, of this Agreement.

(5) Nothing in this Agreement shall be construed to create a joint venture, partnership, or franchise, or, except to the extent expressly provided for in this Agreement, an agency relationship between the parties.

(6) Headings to and within sections of this Agreement are for convenience only and do not form part of this Agreement and shall not affect the interpretation of this Agreement.

(7) The Merchant is not authorised to transfer or assign its rights or obligations under this Agreement, whether by operation of law or otherwise, without Groupon’s prior written consent. Groupon is authorised to transfer or assign this Agreement or any of its rights thereunder to a present or future affiliate or pursuant to a merger, consolidation, reorganization or sale of all or substantially all of the assets or business, or by operation of law, without notice to the Merchant. 

(8) In case this Agreement is in electronic form, the parties agree to use an electronic signature service for the purpose of signing this Agreement; the parties further agree that using an electronic signature shall be treated with the same legal force and effect as a signature written by hand, and will not be denied legal validity solely due to the fact that the signature is in electronic form.

(9) If any provision of this Agreement should be held to be invalid or unenforceable, the validity and enforceability of the remaining provisions of this Agreement are not affected. Such invalid or unenforceable provision shall be replaced by a valid and enforceable provision which most closely achieves the economic effect contemplated by the invalid or unenforceable provision.

(10) This Agreement shall be governed and interpreted by the laws of Switzerland, without regard to its conflict or choice of law principles. Exclusive venue for any disputes shall be the courts of Zurich.

(11) The Effective Date of this Agreement shall be the date that the last of Groupon or the Merchant signs this Agreement or otherwise indicates its assent.

 

Additional Information

Groupon is required to provide the Merchant with certain additional information as follows:

1. Groupon may opt to suspend or terminate promotions of the Merchant Offering. This may be due to any of the following factors:

(a) Merchant business closure;

(b) High rate of refunds;

(c) High rate of customer complaints;

(d) Low customer satisfaction;

(e) Merchant refusing to honour Vouchers;

(f) Merchant breaching this Agreement;

(g) Very serious customer complaints such as allegations of violence;

(h) Merchant is fully booked;

(i) Accusations of intellectual property infringement;

(j) Groupon not selling as many Vouchers as expected; or

(k) Groupon believes the promotion is no longer commercially viable.

2. Groupon or its affiliates may promote the Merchant Offering through third party publishers signed up to Groupon’s network or a third party network. This may include exposure on:

(a) Cashback websites;

(b) Coupon websites;

(c) Blogs and other content websites focussed on specific topics;

(d) Emails sent to third party databases; and/or

(e) “Influencers” on platforms such as Instagram.

Product-related Merchant Offerings may also appear on price comparison websites.

3. The main factors that determine the ranking of Advertisements on groupon.es are as follows:

(a) Predicted quality of a Merchant Offering, based on category, price, discount and performance of similar offerings by other merchants;

(b) Quality of a Merchant Offering, based on views and sales;

(c) Personalisation based on customer-specific data including past purchases, search history and other behavioural data, which helps determine the relevance of the Merchant Offering to the customer; and

(d) Strategies on whether to maximise promotion of Merchant Offerings expected to convert well or test Merchant Offerings for performance.

Groupon determined that these would be the main factors because of their relevance in ensuring customers would be most exposed to offerings they would be interested in.

4. Personal data: Groupon has access to customer personal data in accordance with the privacy statement referred to in Section 7.2 above, which also sets out the conditions under which customer personal data can be provided to the Merchant. Groupon has access to Merchant personal data, and the Merchant has the right to access that data, in accordance with the privacy statement referred to in Section 7.3 above.  Both privacy statements set out the scenarios in which Groupon may provide personal data of customers and Merchants to third parties.

5. Non-personal data: Non-personal Merchant data collected by Groupon from Merchant consists of business-specific contact details. The Merchant may request a copy of such information from Groupon. 

6. Merchants who wish to raise a complaint with Groupon may do so by using the Merchant Centre. The complaint will be dealt with by Groupon’s merchant services team or passed to another team to handle if appropriate.  A Groupon representative will respond to the Merchant and attempt to resolve the complaint if possible. 

7. In the event Groupon and the Merchant are unable to resolve a dispute, Groupon is willing to use the following mediation service: https://e-pom.eu/.