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TERMINOS Y CONDICIONES GENERALES DE CONTRATACIÓN ENTRE GROUPON Y EL EMPRESARIO (Versión 12, Febrero 2024, V001Z)

Este “Acuerdo” se compone de (a) estos Términos y Condiciones Generales, (b) los Términos y Condiciones Especiales y (c) los Términos y Condiciones Adicionales, si los hubiera.

1. Obligaciones de las partes

1.1 Obligaciones de Groupon

(1) Durante la vigencia de este Acuerdo, el Empresario nombra y autoriza irrevocablemente a Groupon para actuar como su agente con el fin de celebrar contratos para la venta, el suministro o la provisión de la Prestación del Empresario entre el Empresario y el Titular del Cupón, mediante Cupones emitidos por Groupon en nombre y por cuenta del empresario.

(2) Groupon podrá, basándose en las especificaciones ofrecidas por el Empresario y establecidas en los Términos y Condiciones Especiales, diseñar y publicar anuncios (los “Anuncios”) para Cupones (tal y como se definen abajo)

(3) Los anuncios se publicarán durante uno o más periodos de tiempo (“Periodos de Publicación”) y hasta un número máximo de cupones (“Capacidad Total”). La duración del/los Periodos de Publicación y su relación con la respectiva Capacidad Total se especifica en los Términos y Condiciones Especiales.  Tras la finalización de un Período de Publicación los Anuncios podrán mantenerse accesibles a través de un hipervínculo.

(4) El empresario autoriza a Groupon a usar su propio criterio, para decidir cuándo, dónde y para quién se publican los Anuncios durante el(los) Periodo(s) de Publicación.

(5) Por Cupón se entiende un instrumento que se proporciona a los clientes en nombre del Empresario, ya sea en formato físico o electrónico, que al ser presentado ante el Empresario dentro de un cierto periodo de tiempo (el “Periodo de Canje”), faculta al titular de tal Cupón(el “Titular del Cupón”) a recibir la prestación ofrecida por el Empresario.

(6) Por Prestación del Empresario se entiende los bienes y/o servicios especificados en los Términos y Condiciones Especiales.

(7) El Periodo de Canje , tal y como se establece en los Términos y Condiciones Especiales, puede ser:

(a) Fijo, cuando todos los Cupones deben ser presentados al Empresario en una fecha fija, por ejemplo, el 31 de diciembre; o

(b) Relativo a un Periodo de Publicación, cuando el Periodo de Canje del Cupón comienza el primer día del Periodo de Publicación  y finaliza un determinado periodo de tiempo (por ejemplo, tres meses) después.; o

(c) Relativo a la compra, cuando el Periodo de Canje del Cupón comienza con su adquisición y finaliza un determinado periodo de tiempo (por ejemplo, tres meses) después; y

(d) Escalonado, lo que significa que, independientemente de si el Periodo de Canje es fijo o relativo, para una parte acordada de la Capacidad Total, el fin del Periodo de Canje se pospone por un periodo de tiempo acordado (por ejemplo, para 1/3 de los Cupones la fecha final de canje del 31 de diciembre se retrasa al 31 de enero).

(8) Además de la publicación del Anuncio, Groupon tendrá el derecho exclusivo sobre la venta y distribución de Cupones en nombre y representación del Empresario.

1.2 Obligaciones del Empresario

(1) El Empresario – no Groupon – es el único responsable de suministrar la Prestación al Titular del Cupón incluyendo y no limitándose a, la entrega o envío de la Prestación, el servicio de atención al cliente, el servicio de postventa y la gestión de devoluciones. El contrato para la venta, el suministro o la provisión de la Prestación del Empresario será en todos los casos entre el Empresario y el Titular del Cupón. El Empresario mantendrá a Groupon libre de cualquier reclamación por parte de del Titular del Cupón en lo relativo a la Prestación, incluyendo, y sin limitarse a, las reclamaciones por daños personales, muerte o daños patrimoniales. Los asuntos que se deriven o se relacionen con la entrega de la Prestación por parte del Empresario al Titular del Cupón no afectan al derecho de Groupon a retener su Comisión.

(2) Antes de que Groupon venda Cupones para la Prestación del Empresario, se proporcionará al Empresario una vista previa del Anuncio con el contenido del Anuncio propuesto basado en la información que: (a) haya proporcionado el Empresario(b) esté disponible públicamente en el sitio web y en las cuentas de redes sociales del Empresario; y/o (c) proceda de un tercero. El Empresario revisará esta vista previa del Anuncio y notificará a Groupon si (a) cualquier información de la vista previa del Anuncio es incorrecta; (b) cualquier aspecto del Anuncio propuesto no cumple con cualquier ley o normativa aplicable; o (c) el Empresario no tiene licencia o autorización de otro tipo para utilizar cualquier propiedad intelectual que aparezca en la vista previa del Anuncio.  Las declaraciones, garantías y concesiones del Empresario descritas en los Apartados 2 y 6 se aplicarán a todo el contenido de la vista previa del Anuncio, a menos que el Empresario informe a Groupon de lo contrario antes de que los Cupones se pongan a la venta.

2. Garantías y declaraciones

2.1 Garantías y declaraciones del Empresario

El Empresario garantiza, declara y asume que:

(a) está autorizado a participar en este Acuerdo y que este Acuerdo lo firma un representante autorizado del Empresario;

(b) informará inmediatamente por escrito a Groupon de cualquier cambio que pudiera afectar a este Acuerdo;

(c) Toda la información ofrecida por el Empresario y descrita en este Acuerdo es exacta, completa y correcta, incluyendo, y no limitándose a, la Prestación ofrecida, el descuento o cualquier fecha de envío o periodos de entrega (si fuera aplicable);

(d) ha obtenido (y obtendrá y mantendrá durante la vigencia de este Acuerdo) todas las licencias necesarias, las autorizaciones y permisos relevantes en relación con este Acuerdo y la Prestación ofrecida;

(e) Todos los datos e información ofrecidos por el Empresario a Groupon, (así como la actuación del Empresario en todo momento), deberán ser acordes  a las leyes y normativas aplicables, y estar en concordancia con cualquier directiva, estándar y código de buenas prácticas aplicables;

(f) en lo referente al canje de los cupones online (incluyendo el uso de Cupones y/o códigos de seguridad generados por Groupon, en nombre y por cuenta del Empresario, el Empresario o un tercero), la página Web del Empresario deberá ser capaz de gestionar y procesar dichos canjes online;

(g) una vez el Titular de un Cupón ha canjeado un Cupón del Empresario, se crea un contrato con respecto a la venta, suministro o provisión de la Prestación del Empresario y el Empresario está obligado a cumplir el contrato;

(h) durante la vigencia de este Acuerdo no se ofrecerá un descuento para productos y/o servicios que constituyan el objeto de la Prestación a ningún otro individuo que no sea el Titular de un Cupón y que lo haya presentado al Empresario;

(i) que el precio especificado en los Términos y Condiciones Especiales como el “precio original” era el precio real de venta de la Prestación del Empresario durante al menos 30 días antes de la Entrada en Vigor de este Acuerdo, y no se rebajará el Precio Original hasta el final del Período de publicación, según lo establecido en virtud de este Acuerdo;

(j) si Groupon así lo requiera, deberá sin dilaciones indebidas proporcionar a Groupon pruebas apropiadas y razonables del Precio Original (por ejemplo, enviando una copia de una factura);

(k) cumple con el Vendor Code of Conduct global de Groupon (https://www.groupon.com/pages/vendor-code-of-conduct); y

(l) cumple con todas las leyes internacionales, de la UE, federales, estatales y locales aplicables y, cualesquiera otras leyes, incluyendo, entre otras, la "Ley de prácticas corruptas en el extranjero" de EE. UU. y la "Ley anti soborno del Reino Unido", y cualesquiera otras órdenes ejecutivas, normas y reglamentos de aplicación (conjuntamente, “leyes aplicables”) que prohíban dar dinero o dádiva a un funcionario público extranjero, organización pública internacional, partido político extranjero, funcionario extranjero de un partido político o candidatos a dichos cargos, ya sea directa o indirectamente, con el propósito de influir en la realización de actos y en la toma de decisiones oficiales (incluyendo la omisión de la actuación debida) con el fin de ayudar a conseguir o conservar un negocio o dirigir negocios hacia cualquier entidad o influir en cualquier disposición de la ley local y de las políticas y procedimientos del comprador relacionados con los mismos.

2.2 Garantías y declaraciones de Groupon

(1) Groupon garantiza, declara y asume que ejecutará las obligaciones derivadas de este Acuerdo o en conexión con él con diligencia y cuidado razonables.

(2) Groupon no garantiza ni asegura que los servicios ofrecidos en o a través de Internet sean ininterrumpidos o libres de error, o que estos servicios resulten en ganancia o beneficio para el Empresario.

3. Exclusión de Responsabilidad

(1) Groupon no excluye o limita ninguna responsabilidad que por imperativo legal no pueda ser excluida o limitada.

(2) Conforme al apartado 3. (1), Groupon no será responsable de ninguna pérdida indirecta. Además, Groupon no será responsable, ni directa ni indirectamente, de (i) la pérdida de beneficios reales o previstos; (ii) la pérdida de fondo de comercio; o (iii) la pérdida de datos y/o los costes de recuperación de los datos.

(3) Conforme a los apartados 3. (1) y (2), la responsabilidad total de Groupon bajo este acuerdo, por todos los conceptos, en ninguna circunstancia superará la mayor de las siguientes cantidades, 3000 Euros o el importe total de las comisiones que Groupon haya recibido en virtud de este Acuerdo.

4. Pago y Condiciones de Pago

4.1 Cobro del Precio del Cupón

Groupon cobrará en nombre y representación del Empresario por la venta de cada Cupón el precio de venta de ese Cupón (el “Precio del Cupón”), tal y como se describe en los Términos y Condiciones Especiales o tras su modificación prevista en la cláusula 4.2 (4). En consideración de los servicios que Groupon proporciona al Empresario, el Empresario tiene derecho a la siguiente remuneración:

(a) Si se canjea el Cupón (tal y como se define más adelante) con el Empresario, Groupon deducirá del Precio del Cupón: (i) su comisión, tal y como se describe en los Términos y Condiciones Especiales, (ii) un porcentaje del Precio del Cupón definido en los Términos y Condiciones Especiales como pago por comisiones administrativas, y (iii) el IVA legalmente aplicable respecto a (i) y (ii) y transferirá la diferencia (la “Suma a Transferir”) al Empresario; y,

(b) Si el Cupón no se canjea, Groupon retendrá el Precio del Cupón (incluyendo el importe del IVA adeudado por Groupon a las autoridades fiscales por sus servicios). 

4.2 Condiciones de pago

(1) El Empresario solo recibirá la “Suma a Transferir” de los Cupones sobre los cuales el Empresario haya informado a Groupon, en un plazo de 30 días después de finalizado el Periodo de Canje aplicable a ese Cupón (el “Periodo de Notificación”), de que ese Cupón fue canjeado. Groupon transferirá la “Suma a Transferir” de los Cupones canjeados al Empresario dentro de los 30 días siguientes a haber sido informado del canje del Cupón. Para evitar dudas, Groupon no está obligada de forma alguna a transferir ninguna suma (incluyendo, pero  sin limitarse a, cualquier  “Suma a Transferir”) al Empresario cuando no se haya canjeado el Cupón o, incluso si ha sido canjeado y el Empresario informa a Groupon una vez expirado el Periodo de Notificación.

(2) Las partes acuerdan que se considera canjeado un Cupón cuando:

(a) El titular del Cupón ha presentado el Cupón al Empresario dentro del Periodo de Canje;

(b) El Empresario ha entregado la Prestación en su totalidad al Titular del Cupón;

(c) El Empresario ha entregado a Groupon las pruebas de (a) y (b) antes del final del Periodo de Notificación (incluyendo el código de seguridad del Cupón y/o cualquier otra prueba que Groupon pueda considerar razonable como evidencia de la entrega de la Prestación, por ejemplo, si bien no exclusivamente, una confirmación de envío en el caso de envío de objetos tangibles); y

(d) El Titular del Cupón, cuyo Cupón o código de seguridad le ha sido enviado a Groupon por el Empresario, no ha recibido un reembolso por Groupon, actuando como el emisor del Cupón del Empresario.

Para evitar dudas, si cualquiera de los cuatro requisitos arriba mencionados no se hubiera cumplido, no se considerará canjeado el Cupón y Groupon no estará obligado de ninguna manera a pagar al Empresario suma alguna respecto a ese Cupón, ya que las cantidades retenidas representan una consideración adicional por los servicios de Groupon al Empresario.

(3) En caso de que una Prestación incluya una prestación de servicios durante un período de tiempo prolongado (por ejemplo, la matrícula de un gimnasio o varias sesiones de yoga) (“Contrato de larga duración”) y en  caso de que esa prestación se prolongue más allá del Periodo de Notificación, se dejará sin efecto la cláusula prevista en el apartado 4.2 (2) (b). En su lugar, para Contratos de Larga Duración, Groupon retendrá el porcentaje establecido en los Términos y Condiciones Especiales respecto del total de la Suma a Transferir hasta que el Empresario haya entregado o enviado en su totalidad la Prestación a todos y cada uno de los titulares de un Cupón.

(4) Con objeto de incrementar las ventas de Cupones, el Empresario autoriza a Groupon, a incrementar o reducir el Precio del Cupón (cualquier esfuerzo de estas características, “Programa(s) de Promoción(es)”). Por cada Cupón vendido como parte de un Programa de Promoción, la Suma a Transferir se ajustará en una cantidad igual al porcentaje de incremento o reducción del Precio del Cupón (“Ajuste Promocional”), siempre y cuando la disminución de la Suma a Transferir no supere el 20% de la misma. Los Programas de Promoción incluyen lo siguiente:

(a) Códigos Promocionales – Un “Código Promocional” es un código que los compradores podrán utilizar, según lo autoriza el Empresario bajo este Acuerdo, para recibir un descuento en el Precio del Cupón; y

(b) Optimización del Precio – “Optimización del Precio” es cualquier cambio (excluidos los Códigos Promocionales) en el Precio del Cupón.

Groupon informará al Empresario del precio final de venta de cada Cupón.

(5) Cualquier pago hecho por Groupon al Empresario se entenderá sin perjuicio de cualquier reclamación o derecho que Groupon pueda tener frente al Empresario.

4.3 IVA y Facturas

(1) Groupon será responsable del importe del IVA que, de acuerdo con las leyes aplicables a este Acuerdo, le corresponda a Groupon.

(2) Groupon enviará una factura al Empresario de acuerdo con la legislación aplicable.

(3) El Empresario entregará a los Titulares de Cupones una factura de acuerdo con la legislación aplicable.

4.4 Devoluciones o Reembolsos

Groupon está autorizado por el Empresario, pero no está obligado a realizar una devolución o reembolso a cualquier comprador de un Cupón que, en opinión de Groupon, tenga una queja razonablemente válida sobre la Prestación ofrecida, incluyendo, si bien no exclusivamente, su entrega o envío. Si Groupon ya hubiera pagado al Empresario ese Cupón devuelto, podrá recuperar la cantidad devuelta a cargo del Empresario.

4.5 Compensación

Groupon podrá compensar con cualquier suma pagadera al Empresario cualquier otra suma debida por el Empresario a Groupon (o a un tercero, si tal tercero reclama esa suma a Groupon o, en la razonable opinión de Groupon, fuera a hacerlo). El Empresario no tendrá derecho a realizar compensaciones sobre cualquier suma debida por Groupon.

 

5. Portal del Empresario y Dispositivo de Canje Móvil

5.1 Portal del Empresario

El Portal del Empresario es una herramienta en línea mediante la cual el Empresario puede acceder a información (por ejemplo, ventas de Cupones, datos y estadísticas, datos de pago, opiniones del cliente) y enviar datos relativos a los Cupones. Para usar el Portal el Empresario debe crear una cuenta de usuario en la página Web de Groupon y aceptar los Términos de Uso del Portal  del Empresario como Términos y Condiciones Adicionales a este Acuerdo. Groupon se reserva el derecho a requerir al Empresario que use el Portal del Empresario y el Empresario está de acuerdo en hacerlo a requerimiento de Groupon.

5.2 Dispositivo de Canje Móvil

Si Groupon presta al Empresario un Dispositivo de Canje Móvil (el “Dispositivo”), el Empresario acuerda someterse a sus condiciones de uso, a sus acuerdos de licencia de usuario final, o a cualquier otra disposición que regule su uso emitida por Groupon, como Términos y Condiciones Adicionales.  El Empresario devolverá el Dispositivo tras la terminación de este Acuerdo.

6. Propiedad Intelectual e Industrial y Privacidad

6.1 Licencia sobre Propiedad Intelectual e Industrial por parte del Empresario

El Empresario otorga a Groupon un derecho no exclusivo, mundial, libre de derechos de autor, gratuito, irrevocable, transferible y susceptible de sublicencias para usar los derechos de propiedad intelectual e industrial registrados y no registrados del Empresario (“PI del Empresario”), y cualquier derecho de propiedad intelectual y/o industrial de terceros entregados por el Empresario a Groupon (“PI de Terceros”), incluyendo, si bien no exclusivamente, cualquier texto editado o imágenes.  Dicha licencia se concederá con el propósito de (i) permitir a Groupon crear los Anuncios y promocionar la Prestación y los Cupones; y (ii) incluir el logotipo del Empresario en los materiales de marketing de Groupon que hayan sido utilizados para resaltar a los empresarios con los que ha trabajado.

6.2 Garantías del Empresario respecto a la PI licenciada

(1) El Empresario garantiza que ha obtenido las correspondientes licencias en relación con los derechos de Propiedad intelectual e industrial de Terceros (“PI de Terceros”) que aporte o solicite a Groupon que utilice para su inclusión en los Anuncios, y otorga a Groupon el derecho de hacer uso de la PI de Terceros con el único propósito de permitir a Groupon crear los Anuncios. El empresario es responsable de cualquier vulneración de la PI de Terceros que puedan causar los Anuncios.

(2) El Empresario garantiza que la Prestación no infringe ningún derecho de PI de Terceros.

6.3 PI de Groupon

El Empresario no usará ningún derecho de propiedad intelectual o industrial de Groupon ni preparará ningún trabajo derivado basado en aquellos.

6.4 Garantías del Empresario respecto a las fotografías

El Empresario garantiza que todas las personas que aparezcan en las imágenes que formen parte de derechos de PI del Empresario o de la PI de Terceros han otorado (o si tienen 18 años o menos, sus padres o tutores han dado) el consentimiento necesario para permitir que Groupon use dichas imágenes en los Anuncios.

7. Confidencialidad y Privacidad

7.1 Este Acuerdo

El Empresario acuerda mantener una estricta confidencialidad sobre los términos de este Acuerdo, todo su contenido y toda la información que ha obtenido sobre el negocio de Groupon, incluyendo, si bien no exclusivamente, las finanzas, la tecnología y el funcionamiento de Groupon.

7.2 Datos del Titular del Cupón

A los efectos de esta apartado 7.2, los términos "Responsable del Tratamiento", "Datos Personales", "Brecha de Seguridad" y "Autoridad de Control" tendrán el mismo significado que el previsto en el Reglamento (UE) de la Unión Europea 2016/679. Groupon, sus entidades filiales y el Empresario tienen la condición, separadamente, de Responsables del Tratamiento de todos los Datos Personales de los Titulares de los Cupones. Cuando Groupon (o una entidad filial o cualquier tercero) ponga a disposición del Empresario datos personales de los Titulares de los Cupones, al proporcionar sus servicios al Empresario, el Empresario deberá tratar los datos personales de los Titulares de los Cupones para cumplir con sus obligaciones en relación con la Prestación ofrecida, y en caso de que no fuera esta la finalidad del tratamiento, dicho tratamiento solo podría llevarse a cabo si la finalidad en cuestión no fuese incompatible con las finalidades previstas en la Declaración de Privacidad, disponible en https://www.groupon.es/legal/privacy-policy. El Empresario es responsable de comprobar si hay actualizaciones de la Declaración de Privacidad que pudiesen afectar a su utilización de los Datos Personales.  El Empresario deberá asegurarse de que en todo momento cumple totalmente con todas las leyes y normas aplicables (incluyendo, entre otras, el Reglamento (UE) de la Unión Europea 2016/679), y que no llevará a cabo ninguna acción sobre los Datos Personales de los Titulares de los Cupones que pudiera implicar un incumplimiento de dicha normativa aplicable por parte de Groupon. El Empresario deberá aplicar y cumplir con medidas de seguridad razonables, incluyendo, si bien no limitándose a, las medidas de seguridad establecidas por la legislación aplicable, en la gestión de los Datos Personales de los Titulares de los Cupones. En caso de que se produzca una Brecha de Seguridad en los sistemas del Empresario que afecte a los Datos Personales de los Titulares de los Cupones, el Empresario informará a Groupon de dicha Brecha de Seguridad, reclamación o comunicación sin dilación indebida, y en cualquier caso dentro del plazo de 48 horas. El Empresario deberá adoptar las medidas necesarias para mitigar los efectos que la citada Brecha de Seguridad pueda tener en los Titulares de los Cupones afectados, y deberá cooperar con Groupon en la gestión de dicha Brecha de Seguridad. En caso de que Groupon o el Empresario recibiesen una reclamación de un Titular del Cupón en relación con la utilización de sus Datos Personales por parte del Empresario, o en caso de que Groupon o el Empresario recibiesen una comunicación procedente de una Autoridad de Control en lo concerniente a la utilización por su parte de los Datos Personales de un Titular del Cupón, el Empresario informará a Groupon antes de dar respuesta a tal reclamación o solicitud, o adoptará todas las medidas que sean razonables para asistir a Groupon en la tarea de dar respuesta a dicha solicitud, según proceda.

7.3 Declaración de Privacidad para Empresarios

Al firmar este Acuerdo el Empresario reconoce haber leído y entendido la Declaración de Privacidad de Groupon para Empresarios, disponible en https://www.groupon.es/merchant/data-privacy.

7.4 Comprobación de antecedentes

(1) Groupon se reserva el derecho a realizar comprobaciones generales y específicas sobre la situación financiera y crediticia, así como averiguaciones relacionadas con la solvencia del Empresario y de ciertas personas físicas y/o jurídicas que trabajen con y/o para el Empresario. Dichas comprobaciones y averiguaciones se realizarán de conformidad con lo dispuesto en la Declaración de Privacidad de Groupon para Empresarios. El Empresario está de acuerdo en cooperar con las solicitudes razonables que haga Groupon para llevar a cabo estas comprobaciones.

(2) El Empresario admite que Groupon puede grabar llamadas telefónicas con el Empresario para garantizar la calidad y el cumplimiento de los objetivos.

8. Vigencia y Terminación

8.1 Vigencia

(1) Este Acuerdo se extinguirá cuando el periodo para realizar los pagos, tal y como se establece en los apartados 4.2 (1) y (3), haya expirado para el último Periodo de Publicación cubierto por este acuerdo.

(2) En el caso de que el número de Periodos de Publicación no estuviera definido, cada una de las partes podrá terminar este Acuerdo con 2 meses de preaviso por escrito respecto al final de cada Periodo de Publicación.

8.2 Terminación en caso de Incumplimiento Material

(1) Sin perjuicio de cualquier otro derecho o recurso disponible para ello, cualquiera de las partes puede terminar este Acuerdo con efecto inmediato notificándolo a la otra parte por escrito si:

(a) la otra parte incurre en un incumplimiento material de este Acuerdo y tal incumplimiento, bien no puede ser subsanado o, si la subsanación fuera posible, no se hubiera hecho en 15 días desde la solicitud por escrito de subsanación; o

(b) la declaración de concurso de la otra parte o declaración de insolvencia en cualquier clase de procedimiento.

(2) Sin perjuicio del resto de los derechos que asistan a Groupon por este contrato o por la legislación vigente, si el Empresario incurriera en un incumplimiento material o en incumplimientos persistentes de este Acuerdo, incluyendo, si bien no limitándose a, sus deberes conforme al apartado (7), Groupon podrá suspender el cumplimiento de sus obligaciones derivadas de este Acuerdo hasta el momento en que esta situación sea subsanada.

8.3 Acumulación de Derechos y Obligaciones

La terminación de este Acuerdo conforme a sus disposiciones no afectará a los derechos o responsabilidades acumulados por las partes en el momento de la extinción y no tendrá efecto sobre: (a) la validez de los Cupones ya vendidos antes de la terminación; o (b) las obligaciones del Empresario de proporcionar la Prestación ofrecida respecto a tales Cupones

8.4 Supervivencia

Cualquier disposición de este Acuerdo que expresa o implícitamente esté destinada a entrar en vigor durante o después de la terminación de este Acuerdo, incluyendo, si bien no limitándose a, los apartados, 1.2, 2, 3, 4, 6, 7.1, 7.2, 8.3, 8.4, 9 y 10, continuará en pleno vigor y efecto indefinidamente.

9. Indemnización

(1) El Empresario acuerda defender, indemnizar y mantener a salvo a Groupon, sus entidades subsidiarias y relacionadas, y a cualquiera de sus respectivos empleados, directores, agentes y asalariados, de y ante cualquier reclamación, proceso judicial, investigación, sanción, indemnización, pérdidas o gastos (incluyendo, pero no limitándose a, los costes razonables de defensa jurídica) que deriven de o se relacionen con cualquiera de los siguientes casos:

(a) cualquier reclamación de las autoridades tributarias competentes sobre obligaciones fiscales del Empresario que deriven de la emisión, venta o amortización de un Cupón;

(b) cualquier reclamación de un Títular de un Cupón que derive o se relacione con la Prestación ofrecida (o cualquier bien y/o servicio real o supuestamente ofertado respecto a, o en conexión con un Cupón) o cualquier otro bien y/o servicio ofrecido por el Empresario, incluyendo, si bien no limitándose a, reclamaciones por daños personales, muerte, o daños materiales;

(c) Cualquier reclamación o multa impuesta por un organismo público o regulador que surja de (i) un incumplimiento de la ley aplicable por el Empresario; (ii) el suministro de información falsa o engañosa por parte del Empresario; o (iii) que el Empresario no provea la Prestación ofrecida como se describe; y

(d) cualquier incumplimiento (o alegado incumplimiento) de los apartados 6, 7.1 or 7.2.

(2) El Empresario se compromete a indemnizar a Groupon por las pérdidas que puedan surgir de las situaciones en que el Empresario ofrezca al Titular del Cupón la Prestación por el Precio del Cupón o a un precio menor sin exigir el Cupón, después de ser contactado por el Titular del Cupón en un intento de canjear su Cupón.

10. Miscelánea

(1) Este acuerdo contiene todas las condiciones acordadas entre las partes en cuanto a su objeto y sucede y excluye a cualquier acuerdo anterior, compromiso o arreglo entre las partes, ya fuera oral u escrito.

(2) Ningún término o condición, u otro documento que se presente, se proponga o se estipule por el Empresario será vinculante entre las partes en lo relativo a la transacción establecida en este Acuerdo, salvo que Groupon lo acuerde expresamente por escrito.

(3) Este Acuerdo puede ser corregido o modificado solo mediante mutuo acuerdo por escrito de los representantes autorizados de las partes.

(4) Ninguna renuncia por parte de Groupon con respecto  a cualquier vulneración incumplimiento de las disposiciones de este Acuerdo, será considerada como una renuncia  a tales disposiciones o al derecho de Groupon a seguir aplicando tales disposiciones, o cualquier otra disposición contenida en este Acuerdo.

(5) Nada en este acuerdo será interpretado para crear una joint venture, asociación, o, franquicia, relación entre las partes.

(6) Los encabezamientos y los apartados de este Acuerdo sirven solo de ayuda y no forman parte de este Acuerdo y no afectarán a su interpretación.

(7) El Empresario no está autorizado a ceder o transferir sus derechos y/u obligaciones derivados del presente Acuerdo, por ninguna de las causas admitidas en derecho o por cualquier otra causa, sin el consentimiento previo por escrito de Groupon. Groupon está autorizado a ceder o transferir este Acuerdo  o cualquiera de sus derechos comprendidos en el mismo,  a cualquier empresa del grupo (presente o futura), o con motivo de una fusión, consolidación, reorganización o venta de todos o sustancialmente todos los recursos o negocios, o en virtud de la Ley, sin la previa autorización del Empresario.

(8) Si este acuerdo tuviera forma electrónica, las partes acuerdan usar un servicio de firma electrónica para firmar este Acuerdo; además las partes acuerdan que el uso de la firma electrónica tendrá la misma fuerza legal y efectos que una firma manuscrita, y no se negará su validez legal por el mero hecho de que la firma sea electrónica.

(9) Si cualquier disposición de este Acuerdo fuera considerada inválida o inaplicable, la validez y aplicabilidad del resto de las disposiciones de este Acuerdo no se verán afectadas. Tal disposición inválida o inaplicable será reemplazada por una disposición válida y aplicable que se acerque lo más posible al efecto económico contemplado en la disposición inválida o inaplicable.

(10) Este Acuerdo se rige y se interpreta conforme a las leyes españolas, sin perjuicio de sus normas de conflicto o elección de ley. Para cualquier disputa serán exclusivamente competentes los tribunales de la ciudad de Madrid.

(11) La Fecha de Entrada en Vigor de este Acuerdo será la fecha en la que el último, Groupon o el Empresario, haya firmado este Acuerdo o, en su caso, haya indicado su consentimiento por escrito.

Información adicional

Groupon tiene la obligación de proporcionar al Empresario cierta información adicional, como se indica a continuación:

  1. Groupon puede optar por suspender o cancelar las promociones de la Prestación del Empresario. Esto puede deberse a cualquiera de los siguientes factores:

(a) Cierre de la empresa del Empresario;

(b) Porcentaje elevado de reembolsos;

(c) Porcentaje elevado de quejas de los clientes;

(d) Baja satisfacción de los clientes;

(e) El Empresario se niega a canjear los Cupones;

(f) El Empresario incumple este Acuerdo;

(g) Quejas muy graves de parte de los clientes, como denuncias de actos de violencia;

(h) El Empresario tiene todo reservado;

(i) Acusaciones de infracción de la propiedad intelectual;

(j) Groupon no está vendiendo tantos Cupones como se esperaba; o

(k) Groupon considera que la promoción ya no es comercialmente viable.

  1. Groupon o sus afiliados pueden promover la Prestación del Empresario a través de editores terceros inscritos en la red de Groupon o en una red de terceros. Esto puede incluir la exposición en:

(a) Páginas web de “cashback”;

(b) Páginas web de cupones;

(c) Blogs y otras páginas web de contenido centrados en temas específicos;

(d) Correos electrónicos enviados a bases de datos de terceros; y/o

(e) “Influencers” en plataformas como Instagram.

Las Prestaciones del Empresario relacionadas con productos también pueden aparecer en páginas web de comparación de precios.

  1. Los factores principales que determinan el ranking de los Anuncios en groupon.es son los siguientes:

(a) Calidad prevista de una Prestación de un Empresario, basada en la categoría, el precio, el descuento y el rendimiento de ofertas similares de otros empresarios;

(b) Calidad de la Prestación del Empresario, basada en las visitas y las ventas;

(c) Personalización basada en datos específicos del cliente, incluyendo las compras anteriores, el historial de búsqueda y otros datos sobre el comportamiento, que ayudan a determinar la relevancia de la Prestación del Empresario para el cliente; y

(d) Estrategias sobre la posibilidad de maximizar la promoción de las Prestaciones del Empresario que se esperan que se conviertan satisfactoriamente o de analizar el rendimiento de las Prestaciones del Empresario.

Groupon determinó que estos serían los principales factores según su relevancia para asegurar que los clientes estén más expuestos a las ofertas que les podrían interesar.

  1. Datos personales: Groupon tiene acceso a los datos personales de los clientes de acuerdo con la declaración de privacidad a la que se hace referencia en la Sección 7.2 anterior, que también establece las condiciones en las que los datos personales de los clientes pueden ser proporcionados al Empresario. Groupon tiene acceso a los datos personales del Empresario, y el Empresario tiene derecho a acceder a dichos datos, de acuerdo con la declaración de privacidad mencionada en la Sección 7.3 anterior. Ambas declaraciones de privacidad plantean las situaciones en las que Groupon puede proporcionar los datos personales de los clientes y Empresarios a terceros.
  2. Datos no personales: Los datos no personales del Empresario recopilados por Groupon consisten en datos de contacto específicos de la empresa. El Empresario puede solicitar una copia de dicha información a Groupon.
  3. Los Empresarios que deseen presentar una queja a Groupon pueden hacerlo a través del Portal del Empresario. El equipo de Atención a Empresas de Groupon gestionará la queja o la trasladará a otro equipo para que se encargue de ella si fuese necesario.  Un representante de Groupon responderá al Empresario e intentará resolver la queja siempre que sea posible. 
  4. En caso de que Groupon y el Empresario no puedan resolver una disputa, Groupon está dispuesto a recurrir al siguiente servicio de mediación: https://e-pom.eu.  

 

 

 

 

TÉRMINOS Y CONDICIONES ADICIONALESPARA LA PLATAFORMA DE INVENTARIO DE TERCEROS

  1. Estos Términos y Condiciones Adicionales se aplicarán en caso de que Groupon publiqueAnuncios que se basen en información proporcionada por el Empresario a través del servicio de plataforma de inventario de terceros de Groupon.
  2. El Descuento y la Comisión Grouponestablecidos en los Términos y Condiciones Especiales permanecerán fijos. El Empresariopodrá modificar el Precio Original a su discreción y Groupon modificará automáticamente el Precio del Cupón en función del Descuento.
  3. No será de aplicación el apartado 4.2(4) de los Términos y Condiciones Generales.

 

GROUPON MERCHANT CONTRACT GENERAL TERMS AND CONDITIONS 

 

This “Agreement” is comprised of (a) these General Terms and Conditions, (b) the Special Terms and Conditions and (c) the Additional Terms and Conditions, if any.

 

1. Parties‘ Obligations

1.1 Groupon’s Obligations

(1) During the term of this Agreement, the Merchant irrevocably appoints and authorises Groupon to act as its agent for the purpose of concluding contracts for the sale, supply or provision of the Merchant Offering between the Merchant and the Voucher Holder by means of Vouchers issued by Groupon in the name and on behalf of the Merchant.

(2) Groupon shall, based on the specifications provided by the Merchant and set out in the Special Terms and Conditions, design and publish advertisements (the “Advertisements”) for Vouchers (as defined below)..

(3) The Advertisements shall be published for one or more periods of time (“Feature Periods”) and up to a maximum of number of Vouchers (the “Cap”). The length of the Feature Period(s) and their relationship to the respective Cap(s) are specified in the Special Terms and Conditions. Following the end of a Feature Period, the Advertisements may remain accessible via a hyperlink.

(4) The Merchant authorises Groupon to use its sole discretion in deciding when, where and to whom the Advertisements are published during the Feature Period(s).

(5) Voucher shall mean an instrument, provided to customers in the name and on behalf of the Merchant, in either physical or electronic form, which, when presented to the Merchant within a certain period of time (the “Redemption Period”), shall entitle the holder of such Voucher (the “Voucher Holder”) to receive the Merchant Offering from the Merchant.

(6) Merchant Offering shall mean the goods and/or services specified in the Special Terms and Conditions.

(7) The Redemption Period, as set out in the Special Terms and Conditions, may be:

(a) Fixed, where all the Vouchers must be presented to the Merchant by a fixed date (e.g. December 31); or

(b) Relative to Feature Period, where the Redemption Period of the Voucher begins on the first day of the Feature Period and ends a certain period of time (e.g. three months) afterwards; or

(c) Relative to purchase, where the Redemption Period of the Voucher begins with its purchase and ends a certain period of time (e.g. three months) afterwards; and

(d) Staggered, which means that, irrespective of whether the Redemption Period is fixed or relative, for an agreed upon portion of the Cap, the end of the Redemption Period is postponed by an agreed upon period of time (e.g. for 1/3 of the Vouchers the final date for redemption of December 31 is postponed to January 31).

(8) In addition to the Advertisement, Groupon shall have the right to sell and distribute the Vouchers in the name and on behalf of the Merchant.

1.2 Merchant’s Obligations

(1) The Merchant – not Groupon – is solely responsible for providing the Merchant Offering to the Voucher Holder including, but not limited to, the supply or delivery of the Merchant Offering, customer service, after-sales-service and return management. The contract for the sale, supply or provision of the Merchant Offering will in all cases be between the Merchant and the Voucher Holder. The Merchant holds Groupon free from any possible claims of the Voucher Holder regarding the Merchant Offering, including, but not limited to, claims of personal injury, death or property damage. Issues arising out of or related to the supply of the Merchant Offering by the Merchant to Voucher Holders do not affect Groupon’s right to retain its Fee.

(2) Prior to Groupon selling Vouchers for the Merchant Offering, Merchant will be provided with a preview of the Advertisement containing the content of the proposed Advertisement based on information that: (a) Merchant has provided; (b) is publicly available on Merchant's website and social media accounts; and/or (c) is sourced from a third party. Merchant shall review this Advertisement preview and notify Groupon if: (x) any of the information on the Advertisement preview is incorrect; (y) anything about the proposed Advertisement does not comply with any applicable laws or regulations; or (z) Merchant is not licensed or otherwise authorised to use any intellectual property featured in the Advertisement preview.  The Merchant's representations, warranties and grants described in Sections 2 and 6 will apply to all content in the Advertisement preview unless the Merchant informs Groupon otherwise before the Vouchers are made available for sale.

2. Warranties and Representations

2.1 Merchant’s Warranties and Representations

The Merchant warrants, represents and undertakes that:

(a) it is authorised to enter into this Agreement and that this Agreement is signed by an authorised representative of the Merchant;

(b) it shall inform Groupon in writing immediately of any change that could affect this Agreement;

(c) all information provided by the Merchant and set out in this Agreement is accurate, complete and correct, including, but not limited to, the Merchant Offering, the discount or any shipping dates or delivery timeframes (if applicable);

(d) it has obtained (and shall obtain and maintain throughout the term of this Agreement) all necessary licenses, consents and permissions relevant to this Agreement and to the Merchant Offering;

(e) all data and information provided by the Merchant to Groupon shall (and the Merchant’s behaviour shall at all times) be in compliance with all applicable laws and regulations and in accordance with any guidelines, standards and relevant codes of practice;

(f) in respect of the redemption of Vouchers online (including the use of Voucher and/or security codes generated by Groupon in the name and on behalf of the Merchant, the Merchant or a third party), the Merchant’s website shall be capable of handling and processing such online redemption;

(g) once a Voucher Holder has redeemed the Merchant’s Voucher, a contract is created in respect of the sale, supply or provision of the Merchant Offering and the Merchant is obliged to fulfil the contract.

(h) during the term of this Agreement it shall not give any individuals other than a Voucher Holder who has presented a Voucher to the Merchant a discount for the products and/or services which constitute the Merchant Offering;

(i) that the price specified in the Special Terms and Conditions as the “Original Price” was the actual selling price of the Merchant Offering for at least 30 days prior to the Effective Date of this Agreement and that such Original Price will not be reduced under the end of the Feature Period under this Agreement;

(j) it shall without any undue delay provide Groupon with appropriate and reasonable evidence of the Original Price, e.g. by submitting a copy of an invoice, if requested by Groupon to do so at any time during this agreement; 

(k) it complies with Groupon’s Vendor Code of Conduct (https://www.groupon.com/pages/vendor-code-of-conduct); and

(l) it complies with all applicable international, federal, state, local and other laws, including but not limited to the U.S. Foreign Corrupt Practices Act and UK Bribery Act, and any and all executive orders and rules and regulations issued thereunder that prohibit providing a payment of money or anything of value to a foreign government official, public international organisation official, foreign political party, foreign political party official or candidates for such offices, either directly or indirectly, for the purpose of influencing official acts and decisions (including failures to act and decide) in order to assist in obtaining or retaining business or directing business to any entity and any provisions of local law and Groupon's policies and procedures related thereto.

2.2 Groupon’s Warranties and Representations

(1) Groupon warrants, represents and undertakes that it will execute its obligations arising under or in connection with this Agreement with reasonable care and skill.

(2) Groupon does not warrant or guarantee that services offered on or through the Internet will be uninterrupted or error-free or that its services will result in any revenue or profit for the Merchant.

3. Exclusion of Liability

(1) Groupon does not exclude or limit any liability that cannot be excluded or limited by applicable law.

(2)Subject to section 3. (1), Groupon shall not be liable for any indirect loss. Further, Groupon shall not be liable, whether directly or indirectly, for (i) loss of actual or anticipated profits; (ii) loss of goodwill; or (iii) loss of data and/or the costs of restoration of data.

(3) Subject to sections 3. (1) and (2), Groupon’s total liability under this Agreement, howsoever arising, shall in no circumstances exceed the greater of € 3.000 or the cumulative total amount of the Fee Groupon has received under this Agreement.

4. Payment and Payment Terms

4.1 Voucher Price Collection

Groupon shall collect from the sale of each Voucher in the name and on behalf of the Merchant the purchase price of such Voucher (the “Voucher Price”), as set out in the Special Terms and Conditions or as varied under section 4.2(4). In consideration for the services that Groupon provides to the Merchant it is entitled to the remuneration as set out as follows:

(a) If the Voucher is redeemed (as defined below) with the Merchant Groupon shall deduct from the Voucher Price: (i) its Fee, as set out in the Special Terms and Conditions, (ii) a percentage of the Voucher Price defined in the Special Terms and Conditions as payment for administrative fees, and (iii) any legally applicable VAT in respect of (i) and (ii), and remit the balance (the “Remittance Amount”) to the Merchant; and

(b) If the Voucher is not redeemed, Groupon shall retain the Voucher Price (including any VAT due from Groupon to the tax authorities on its services).

4.2 Payment Terms

(1) The Merchant shall receive the Remittance Amount only for Vouchers where the Merchant has informed Groupon, within 30 days following the end of the Redemption Period applicable to that Voucher (the “Notice Period”), that such Voucher was redeemed. Groupon shall remit the Remittance Amount for redeemed Vouchers to the Merchant within 30 days after it has been informed of the redemption of the Voucher. For the avoidance of doubt, Groupon is under no obligation to transfer any amounts (including, but not limited to, any Remittance Amount) to the Merchant where a Voucher is not redeemed or, even if redeemed, the Merchant informs Groupon of the same after expiry of the Notice Period.

(2) The parties agree that a Voucher is redeemed when:

(a) The Voucher Holder has presented the Voucher to the Merchant within the Redemption Period;

(b) The Merchant has delivered the Merchant Offering in full to the Voucher Holder;

(c) The Merchant has provided to Groupon evidence of (a) and (b) prior to the end of the Notice Period (including the Voucher security code and/or other evidence Groupon may reasonably request as proof of the provision of the Merchant Offering, for example, but not limited to, a delivery confirmation in case of delivery of physical goods); and

(d) The Voucher Holder whose Voucher or Voucher’s security code the Merchant has submitted to Groupon has not been given a refund by Groupon acting as the issuer of the Merchant’s Voucher.

For the avoidance of doubt, if any of the above four described requirements are not met, a Voucher is not redeemed and Groupon is under no obligation to pay the Merchant any amount in respect of that Voucher as the amounts retained represent additional consideration for Groupon’s services to the Merchant.

(3) In the event of a Merchant Offering which comprises the provision of services over an extended period of time (for example, a gym membership or multiple yoga sessions) ("Long-Term-Deal") and in the event such provision extends beyond the Notice Period, the condition set out in section 4.2 (2) (b) shall be waived. Instead, for each Long-Term-Deal, Groupon shall withhold the percentage set out in the Special Terms and Conditions of the respective total Remittance Amount until the Merchant has delivered or provided the Merchant Offering in full to each and every Voucher Holder.

(4) In an effort to increase Voucher sales, the Merchant authorises Groupon to increase or decrease the Voucher Price (any such effort, “Promotional Programme(s)”). For each Voucher sold as part of a Promotional Programme, the Remittance Amount will be adjusted in an amount equal to the percentage increase or decrease in the Voucher Price (“Promotional Adjustment”), provided that, any decrease of the Remittance Amount will not exceed 20% of the Remittance Amount.  Promotional Programmes include the following:

(a) Promotional Codes - A "Promotional Code" is a code that purchasers may use, as authorised by the Merchant under this Agreement, to receive a discount on the Voucher Price; and

(b) Price Optimisation - "Price Optimisation" is any change (excluding Promotional Codes) to the Voucher Price.

Groupon shall inform the Merchant of the final selling price of each Voucher. 

(5) Any payment made by Groupon to the Merchant shall be without prejudice to any claims or rights which Groupon may have against the

4.3 VAT and Invoices

(1) Groupon shall be liable for the amount of VAT which, under the laws applicable to this Agreement, shall accrue to Groupon. The Merchant shall be liable for the amount of VAT which, under the laws applicable to this Agreement, shall accrue to the Merchant.

(2) Groupon shall send an invoice to the Merchant in compliance with applicable law.

(3) The Merchant shall provide Voucher Holders with an invoice in compliance with applicable law.

4.4 Refunds

Groupon is authorised by the Merchant but is not obligated to refund any buyer of a Voucher who, in Groupon’s reasonable opinion, has a valid complaint about the Merchant Offering, including, but not limited to, its supply or delivery. If Groupon has already paid the Merchant in respect of such refunded Voucher, Groupon may recover the refunded amount from the Merchant.

4.5 Set-off

Groupon may set off against any amounts payable to the Merchant any amount owed by the Merchant to Groupon (or to a third party, if such third party claims such amount from Groupon or, in Groupon’s reasonable opinion, will likely do so). The Merchant shall not have the right to set off any amounts owed by Groupon.

5. Merchant Centre and Mobile Redemption Device

5.1 Merchant Centre

The Merchant Centre is an on-line tool whereby the Merchant may access information (e.g. Voucher sales, analytics and statistics, payment data, customer feedback) and submit data related to Vouchers. In order to use the Merchant Centre, the Merchant must register an account on Groupon’s website and accept the Terms of Use of the Merchant Centre as Additional Terms and Conditions to this Agreement. Groupon reserves the right to require the Merchant to use the Merchant Centre and the Merchant agrees to do so upon Groupon’s request.

5.2 Mobile Redemption Device

If Groupon lends the Merchant a Mobile Redemption Device (the “Device”), the Merchant agrees to be bound by the terms of use, end user license agreements, or other provisions governing its use provided by Groupon as Additional Terms and Conditions.  The Merchant shall return the Device following termination of this Agreement. 

6. Intellectual Property and Privacy

6.1 Licensing of IP by the Merchant

The Merchant grants to Groupon a non-exclusive, worldwide, royalty free, paid-up, irrevocable, transferable and sub-licensable right to use the Merchant’s registered and un-registered intellectual property rights (“Merchant IP”), and any third party’s intellectual property rights supplied by the Merchant to Groupon (“Third Party IP”), including, but not limited to, any editorial text or images.  Such licence shall be granted for the purpose of (i) enabling Groupon to create the Advertisements and promote the Merchant Offering and Vouchers; and (ii) including the Merchant’s logo in Groupon’s marketing materials used for highlighting merchants it has worked with.

6.2 Merchant’s Warranties regarding IP

(1) The Merchant warrants that it owns licensing rights related to any third party’s intellectual property (“Third Party IP”) that it provides or asks Groupon to use for inclusion in the Advertisements, and it grants Groupon the right to use the Third Party IP for the sole purpose of enabling Groupon to create the Advertisements. The Merchant is liable.

(2) The Merchant warrants that the Merchant Offering shall not infringe any Third Party IP.

6.3 Groupon’s IP

The Merchant shall not use any of Groupon’s intellectual property rights or prepare any derivative work based thereon.

6.4 Merchant’s Warranties Regarding Photographs

The Merchant warrants that all persons appearing in images that make up Merchant IP or Third Party IP have given (or, if any are 18 or under, their parent or guardian has given) such consent as is necessary to allow Groupon to use such images in the Advertisements.

7. Confidentiality and Privacy

7.1 This Agreement

The Merchant agrees to keep strictly confidential the terms of this Agreement, all of its contents and all information that it obtained about Groupon’s business, including, but not limited to, the finances, technology and affairs of Groupon.

7.2 Voucher Holder Data

Within this section 7.2, the terms "Controller", "Personal Data", "Personal Data Breach" and "Supervisory Authority" shall have the same meanings as are set out in European Union Regulation (EU) 2016/679. Groupon, its affiliated entities and the Merchant are each a separate Controller of all Personal Data about Voucher Holders. Where Groupon (or an affiliated entity or other third party) provides personal data about Voucher Holders to the Merchant, in providing its services to the Merchant, the Merchant shall use the personal data of Voucher Holders to fulfil its obligations in connection with the Merchant Offering, and otherwise only for purposes which are not incompatible with the purposes set out in the customer Privacy Statement at https://www.groupon.es/legal/privacy-policy. The Merchant is responsible for checking for any updates to the customer Privacy Statement that could affect its use of the Personal Data.  The Merchant shall ensure that at all times it is complies in full with all applicable laws and regulations (including but not limited to European Union Regulation (EU) 2016/679), and that it implements and complies with reasonable security measures, including, but not limited to, such security measures as prescribed by applicable law, in the handling of any personal data of Voucher Holders. In the event of a Personal Data Breach affecting any Personal Data of Voucher Holders on the Merchant's systems, the Merchant will inform Groupon without undue delay, and in any event within 48 hours, of such Personal Data Breach, complaint or communication, shall take all steps necessary to mitigate the effects of such Personal Data Breach on affected Voucher Holders, and shall comply with any reasonable instructions from Groupon which relate to the Merchant's response to the Personal Data Breach. In the event that Groupon or Merchant receives a complaint from a Voucher Holder about the Merchant's use of their Personal Data, or in the event that Groupon or the Merchant receives a communication from a Supervisory Authority regarding their use of Personal Data relating to a Voucher Holder, the Merchant will inform Groupon before responding to such complaint or request, or will take all reasonable steps to assist Groupon in responding to that request, as appropriate.

7.3 Merchant Privacy Statement

By signing this Agreement the Merchant acknowledges it has read and understood Groupon’s Merchant Privacy Statement at https://www.groupon.es/merchant/data-privacy.

7.4 Background Checks

(1) Groupon reserves the right to make general and specific credit and financial checks and credit-related enquiries about the Merchant, which will be carried out as described in Groupon's Merchant Privacy Statement and certain individuals and/or legal entities working with and/or for the Merchant. The Merchant agrees to co-operate with Groupon’s reasonable requests in respect of conducting these checks.

(2) The Merchant acknowledges that Groupon may record phone calls with the Merchant for quality assurance and compliance purposes.

8. Term and Termination

8.1 Term

(1) This Agreement ends when the period for making payments, as set out in sections 4.2 (1) and (3), has expired for the last Feature Period covered by this Agreement.

(2) In the event the number of Feature Periods is not defined, each party may terminate this Agreement with two months’ written notice to the end of each Feature Period.

8.2 Termination in Case of Material Breach

(1) Without affecting any other right or remedy available to it, either party may terminate this Agreement with immediate effect by giving notice in writing to the other party if:

(a) the other party commits a material breach of this Agreement and such breach either cannot be remedied or, where remedy is possible, is not remedied within 15 days after a written request to do so; or

(b) the other party commences negotiations with any class of creditors about re-scheduling its debts, an order is made for the other party to be wound up, or an administrator is appointed over the other party.

(2) Without prejudice to Groupon’s other rights hereunder or at law, if the Merchant commits a material breach or persistent breaches of this Agreement, including, but not limited to, its duties under section 2, Groupon may suspend its performance under this Agreement until such time as the same are remedied.

8.3 Accrual of Rights and Obligations

Termination of this Agreement in accordance with its terms shall not affect the accrued rights or liabilities of the parties at the date of termination and shall have no effect on: (a) the validity of Vouchers already sold prior to termination; or (b) the Merchant’s obligations to provide the Merchant Offering in respect of such Vouchers.

8.4 Survival

Any provision of this Agreement which expressly or by implication is intended to come into or continue in force on or after termination of this Agreement, including, but not limited to, sections 1.2, 2, 3, 4, 6, 7.1, 7.2, 8.3, 8.4, 9 and 10 shall remain in full force and effect indefinitely.

 9. Indemnification

(1) The Merchant agrees to defend, indemnify and hold Groupon, its affiliated and related entities, and any of its respective officers, directors, agents and employees, harmless from and against any claims, lawsuits, investigations, penalties, damages, losses or expenses (including, but not limited to, reasonable attorneys’ fees and costs) arising out of or relating to any of the following:

(a) any claim by the relevant tax authorities for the tax obligations of the Merchant arising from the issuance, sale or redemption of a Voucher;

(b) any claim by a Voucher Holder or anyone else arising out of or in connection with the Merchant Offering (or any goods and/or services actually or purportedly offered in respect of or in connection to a Voucher) or any other goods and/or services offered by the Merchant, including, but not limited to, claims for personal injury, death, or property damages;

(c) any claim or fine imposed by a public or regulatory body arising out of (i) a breach of applicable law by the Merchant; (ii) the provision of false or misleading information by the Merchant; or (iii) the Merchant not providing the Merchant Offering as described; and

(d) any breach (or alleged breach) of sections 6, 7.1 or 7.2.

(2) The Merchant agrees to indemnify Groupon for losses arising from each occasion that the Merchant offers a Voucher Holder the Merchant Offering at the Voucher Prices or lower without the need for a Voucher, following contact from a Voucher Holder attempting to redeem their Voucher.

10. Miscellaneous

(1) This Agreement contains all the terms agreed between the parties regarding its subject matter and supersedes and excludes any prior agreement, understanding or arrangement between the parties, whether oral or in writing.

(2) No terms and conditions or other document submitted, proposed or stipulated by the Merchant shall be binding between the parties in respect of the transaction set out in this Agreement, unless expressly agreed to in writing by Groupon.

(3) This Agreement may be amended or modified only by mutual written agreement of authorised representatives of the parties.

(4) No waiver by Groupon of any violation or default in performance of the provisions of this Agreement shall be deemed a waiver of such provisions or the right of Groupon to thereafter enforce such provisions, or any other provisions, of this Agreement.

(5) Nothing in this Agreement shall be construed to create a joint venture, partnership or franchise relationship between the parties.

(6) Headings to and within sections of this Agreement are for convenience only and do not form part of this Agreement and shall not affect the interpretation of this Agreement.

(7) The Merchant is not authorised to transfer or assign its rights or obligations under this Agreement, whether by operation of law or otherwise, without Groupon’s prior written consent. Groupon is authorised to transfer or assign this Agreement or any of its rights thereunder to a present or future affiliate or pursuant to a merger, consolidation, reorganization or sale of all or substantially all of the assets or business, or by operation of law, without notice to the Merchant. 

(8) In case this Agreement is in electronic form, the parties agree to use an electronic signature service for the purpose of signing this Agreement; the parties further agree that using an electronic signature shall be treated with the same legal force and effect as a signature written by hand, and will not be denied legal validity solely due to the fact that the signature is in electronic form.

(9) If any provision of this Agreement should be held to be invalid or unenforceable, the validity and enforceability of the remaining provisions of this Agreement are not affected. Such invalid or unenforceable provision shall be replaced by a valid and enforceable provision which most closely achieves the economic effect contemplated by the invalid or unenforceable provision.

(10) This Agreement shall be governed and interpreted by the laws of Spain, without regard to its conflict or choice of law principles. Exclusive venue for any disputes shall be the courts of Madrid.

(11) The Effective Date of this Agreement shall be the date that the last of Groupon or the Merchant signs this Agreement or otherwise indicates its assent in writing.

 

Additional Information

Groupon is required to provide the Merchant with certain additional information as follows:

  1. Groupon may opt to suspend or terminate promotions of the Merchant Offering. This may be due to any of the following factors:

(a) Merchant business closure;

(b) High rate of refunds;

(c) High rate of customer complaints;

(d) Low customer satisfaction;

(e) Merchant refusing to honour Vouchers;

(f) Merchant breaching this Agreement;

(g) Very serious customer complaints such as allegations of violence;

(h) Merchant is fully booked;

(i) Accusations of intellectual property infringement;

(j) Groupon not selling as many Vouchers as expected; or

(k) Groupon believes the promotion is no longer commercially viable.

  1. Groupon or its affiliates may promote the Merchant Offering through third party publishers signed up to Groupon’s network or a third party network. This may include exposure on:

(a) Cashback websites;

(b) Coupon websites;

(c) Blogs and other content websites focussed on specific topics;

(d) Emails sent to third party databases; and/or

(e) “Influencers” on platforms such as Instagram.

Product-related Merchant Offerings may also appear on price comparison websites.

  1. The main factors that determine the ranking of Advertisements on groupon.es are as follows:

(a) Predicted quality of a Merchant Offering, based on category, price, discount and performance of similar offerings by other merchants;

(b) Quality of a Merchant Offering, based on views and sales;

(c) Personalisation based on customer-specific data including past purchases, search history and other behavioural data, which helps determine the relevance of the Merchant Offering to the customer; and

(d) Strategies on whether to maximise promotion of Merchant Offerings expected to convert well or test Merchant Offerings for performance.

Groupon determined that these would be the main factors because of their relevance in ensuring customers would be most exposed to offerings they would be interested in.

  1. Personal data: Groupon has access to customer personal data in accordance with the privacy statement referred to in Section 7.2 above, which also sets out the conditions under which customer personal data can be provided to the Merchant. Groupon has access to Merchant personal data, and the Merchant has the right to access that data, in accordance with the privacy statement referred to in Section 7.3 above.  Both privacy statements set out the scenarios in which Groupon may provide personal data of customers and Merchants to third parties.
  2. Non-personal data: Non-personal Merchant data collected by Groupon from Merchant consists of business-specific contact details. The Merchant may request a copy of such information from Groupon. 
  3. Merchants who wish to raise a complaint with Groupon may do so by using the Merchant Centre. The complaint will be dealt with by Groupon’s merchant services team or passed to another team to handle if appropriate.  A Groupon representative will respond to the Merchant and attempt to resolve the complaint if possible. 
  4. In the event Groupon and the Merchant are unable to resolve a dispute, Groupon is willing to use the following mediation service: https://e-pom.eu/.     

 

ADDITIONAL TERMS AND CONDITIONS FOR THIRD PARTY INVENTORY PLATFORM

  1. These Additional Terms and Conditions apply in the event Groupon publishes Advertisements based on information provided by the Merchant via Groupon’s third party inventory platform service.
  2. The Discount and Success Fee as set out in the Special Terms and Conditions shall remain fixed. The Merchant may alter the Original Price at its discretion and Groupon shall automatically alter the Voucher Price based on the Discount.
  3. Section 4.2(4) of the General Terms and Conditions shall not apply.

 

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